RTV Teorija i praksa

(Glasno) Ako glasnije kažem da govorim g/asno, onda je to tačno. (Tiho) Ako giasnije kažem da govorim giasno, onda je to tačnije.

omogućenoj razvojem audiovizuelnih medija U okviru vokovizuelnog kao moje interpretacije ali ne i mog pronalaska, ja sam izgradio sopstvenu poetiku vokovizuelnog. Ono što je Pustolina u našoj sredini otvorila u smislu vokovizuelnog istraživanja, još ne osećam iscrpenim da bih taj krug zatvorio. Neke forme vokovizuelnog se iscrpljuju - to je tačno ali ta umetnost je toliko reagibilna na sve umetničke i vanumetničke pojave da neprekidno koristi svaki povod za dalji razvoj, J. Z :Koje ste smerove višemedijskih istraživanja zastupali u drugim Vašim ranijim i kasnijim radovima? V. R.: Dok su u vokovizuelnom važni odnosi vizuelnih, zvučnih i semantičkih elemenata (pri čemu upotreba reči ne prelazi u literarne tekstove, likovi nemaju slikarski značaj, pokreti u prostoru ne čine balet ili pantomimu, značenje se ne formira u fabulu), u taktilnoj umetnosti (makar se osporavalo da taktilno može biti umetnost) taktilno i gestuelno se udružuju na formalnoj osnovi, a semantika nije nužna sastavnica. Polimediji su mogućne sinteze dva ili više medija koji odgovaraju posebnim dražima i precizno su korelisani (korelacije se obično naznačuju pomoču neke vrste „parititure”), pri čemu semantičnost nije obavezna, ali su medijski tokovi ostvareni u istom stilu i potiču iz istog stvaralačkog središta Moje značenje polimedija nije identično ni sa mikst med:jem, ni sai multimedijem, a blisko je intermediju prema Koupovoj konotaciji. „Poli” u terminu „polimedij” ukazuje na veči stepen usklađenosti medija kao što u reči „polifonija”

97