RTV Teorija i praksa

Tačno je da sad, dok snimarn, ne slušate. Sad to nije tačno. Ono što je sad snimljepo rekao sam u, naočarima. Ono što je sad snimijepo, rekao sam bpz naočara. Od prve fzgovorene reči dogodile su se neke promene u ovoj pmstoriji. Od prve izgovorene reči dogodiie su se neke pmmenp van ove pmstorije.

V.R.: Mogućnost fiksiranja verbalnog iskaza čini traku medijem sposobnim da ispituje i razmatra sam sebe, a banalna činjenica da se sled zvučnih događaja snimljenih u jednom vremenu može reprodukovati u drugom, omogučuje rad sa prividnim poremečajem vremena, ali i svedočenje o nečem što zvuk nije u stanju da posreduje, pri čemu to svedočanstvo može biti i dezinformacija J. Z .-.lzgleda da su Vaši veći i složeniji proiekti i ostali u stanju projekata. Mislim na Taktizon-pokret-zvuk (1957), Polim 3 (1970), sa visećim svetlosno zvučnim' objektima na čije bi promene uticali posmatraći svojim kretanjem... V.R.: Mnogi nisu nastali, nije bilo sredstava i uslova za njihovu realizaciju, a neki su nepovratno nestali. J, Z.: Mislite na prozime slike koje su se istopile? V.R.: One su se bavile prozirnošću, vodom, ledom, pa kao da su predskazale svoju sudbinu. J. Z :.Kao jedan od prvih autora muzike za traku i čiste elektronske muzike, Vi se i danas bavite elektronskom muzikom. Mada je i sama interdisciplinarna po prirodi, ona ima ulogu jedne komponente u Vašem muzičko-dramsko-poetskom radiofonskorn ostvarenju Malo večno jezero. Druga komponenta predstavlja dramatizaciju izbora sopstvenih snova koje ste beležili od 1955. godine. Kako su se te dve komponente uklopile zajedno,), a i s obzirom na Vaše gledište o torne da muzika ništa ne izražava , da nije u stanju da prenese nikakvu diskurzivnu poruku? V.R.: Zaista smatram da tonska muzika ne može preneti nikakve diskurzivne sadržaje

100