RTV Teorija i praksa

(Utišano) G/as je tiši aii smisao rečenog osta/e isti. Utišavanje g/asa može imati još i neki drugi smisao.

1 Z.: Muzici i govoru se u Vašem radu 7arijacije za TV pridružuje i slika Radeči ,a televiziju pristajete li na kompromise ioji se manje nameću u realizovanju adiofonskih dela? V.R.: Pristajem na ograničenja medija uopšte, sredstva naše televizije, posebno i na ograničenje koje proističe iz mog neznanja. Drugu vrstu kompromisa ne prihvatam, odnosno pre se opredeljujem :a nerealizovanje projekta. I Z.: Varijacije su ipak realizovane, čak su kao jedina muzička emisija predstavljale lugoslaviju na ovogodišnjem takmičenju ,Prix Italia” Muzika je tu nenametljiva, vizuelna strana je medijski iskoriščena ili bez raskoši koju srećemo u raznim nzuelizacvama rok muzike, sve je veoma 'unkcionalno. V.R.: Varijacije nisu ni vizuelizacija ni uuzikalizacija, Najčešče upotrebljavana zizuelizaciia več i kao metod ne , mogučuje ni veče stilsko jedinstvo i mtegrisanje raznomedijskih komponenti ni „dramaturgiju” slika i гтока koji moraju nastajati kroz interakciju, a ne jednostavnim prilagođavanjem jednog medija gotovom izrazu u drugom mediju, U Varijacijama sam negovao taj nepopularni, teži, i po mom übeđenju, pravi interaktivni ravnopravni odnos zvuka i slike. Interakcija komponenata ostvarena je onda kada one ne opstaju jedna bez druge. Pored podrazumevane nromene slike i zvuka, mora se postiči i promena o inosa između njih: ne samo paralelan, on mora biti i antiparalelan, komplementaran, „bočan”, kontradiktoran, kako u vi/i elnim odnosima tako i u sledu.

102