RTV Teorija i praksa

Oseča se nedostatak emisija poput Muzičkog ateljea u kome je negovan i moderan balet, ali i drugi oblici. Bilo je i uspešnih premijera. Često je čitav deo te emisije bio posvečen plesu. I Muzičko popodne je bila emisija veoma pogodna za balet. Baletske predstave se retko snimaju, iako ima na scenama širom Jugoslavije takvih koje bi trebalo da ostanu i za mlađe generacije, naročito dela stvarana na muziku domačih kompozitora. Izvanredan primer je emisija posvečena jednom od remek-dela domače baletske baštine - Đavo na selu Frana Lotke, Televizija Zagreb prikazala je ovaj balet uz izvanredno stručan, ali i popularan komentar Maje Bezjak koja je ostajala u pozadini i diskretno ukazivala na najznačajnije delove decenijama izvođenog Đavola. Na žalost, balet deli sudbinu cele naše televizije nema novca za ( ozbiljne projekte. Nema sredstava za domaču televizijsku proizvodnju večeg obima, naročito ne za snimanje celovečemjih baleta, pa se najčešče emituju materijali snimljeni u inostranstvu, Na žalost, samo jednom ili dva puta, iako bi se možda češčim ponavljanjem popularisao balet. Osveženje je bilo ponovno emitovanje Fedre francuske televizije u kojoj je koreograf i igrač bio naš čovek, Milko Šparemblek. Televizija ima veliki fond baletskih emisija, ali se retko nabavljaju nove. Copyright je skup. Ipak, ne može se reči da se ples za televiziju uopšte ne snima. Možda se ne snima najvrednije i najznačajnije, ali ipak, nešto se radi. Često se snimaju kratki baleti u izvođenju više ili manje dobrih neformalnih grupa modemog baleta. Najčešče 'dobrih, Ili dela slobodnih koreografa sa igračima vezanim za pozorišne kuče. Sve češče su emisije kod kojih reditelj eksperimentiše televizijskim izrazom (cilj i jeste iskoristiti mogučnosti televizije do maksimuma) i dobijaju se, ponekad, izvanredni tehnički rezultati, ali balet strada. Ako se slike igre često pretapaju i dobija nejasan pokret kad to koreografijom nije predviđeno, balet gubi To isto donose usporeni ili übrzani snimci, zaustavljeni kadrovi, pa se dolazi u sukob s muzikom. Ako to još radi neko ko nije dovoljno upoznat sa baletskom umetnošču, bez obzira koliko mu je pomogao

135