RTV Teorija i praksa

strane od naše narodne muzike. Preostaje nam još samo treći deo mase slušalaca, danas svakako najmanji i najmanje aktivan i agresivan u odnosu na sredstva i ustanove koje distribuiraju muziku 'On prihvata ono što mu se pruža, a to je danas svakako malo, pasivno pružajući otpor totalnom dirigovanju sredstava javnog komuniciranja i drugih činilaca, jer jedino što može to je da zatvori dugme na radiju ili televizoru. (asno, ovo mu nije moguće ni na jednom javnom mestu, recimo autobusu, bioskopu, ili nekom sličnom ambijentu gde ga očekuje „teror” javnih zvućnika. Može se zaključiti da postoji „divan” sklad između savremenog autora narodne muzike, izdavača ove muzike, estrade u užem smislu kao sredine iz koje se regrutuju izvođači. i publike kojoj je sve ovo namenjeno Izuzimamo onaj treči segment publike koji se sasvim povukao zajedno sa svojim izvođačima koji se regrutuju pre svega od interpretatora koji su propali u komercijalnom smislu nalazeći se pred dve alternative: ili pevati i svirati tek da se preživi ili sasvim prestati sa estradnom delatnošču. Da se vratimo malo na početne teze o zanemarivan ju izvođača naše narodne muzike. Fizičkim nestankom takvih veličina u našoj narodnoj muzici kao što su Vlastimir Pavlovič - Carevac, Aleksandar Aranicki, Maksa Popov, Vukašin (evtić, Milutin Tine Živkovič, povlačenjem iz aktivne estradne delatnosti drugih istaknutih pojedinaca kao što su Miodrag Todorović Krnjevac, Žarko Milanovič, Radojka Živkovič, Danica Obrenič, Andelija Milič, Radmila Dimic, 7aim Imamović, i drugih čije bi nas nabrajanje možda i nehotice navelo da se ogrešimo o nekoga koga nismo pomenuli, započeo je proces duboke stagnacije, pre svega u načinu interpretacije narodne muzike. Stvorio se veliki prazan prostor neispunjen autoritativnim primerima izvođača i istovremeno pedagoga na polju narodne muzike. Dosta izvrsnih solista - pevača i svirača koji su se pojavili u ovom periodu, nisu pokazali sposobnost da u pedagoškom smislu okupe oko sebe mlade I prenesu na njih svoja znanja. Čak je bilo i otpora prema mlađim izvođačima od nekih starijih koji su netrpeljivo posmatrali poiavu novin kvaliteta u svojoj blizini.

225