RTV Teorija i praksa

celine? Ne jednom, odbacivši „gotovu muziku”, u potrazi za rešenjem određenog zvučnog prizora, ili čitavog radijskog dela, stvarali smo muzičke i zvučne deonice nezamenljivog medijskog dejstva, Ne bih se složio da je rezultat zasluživao izraz „primenjena muzika” ili „primenjeni zvuk”, kako se ponekad govorilo u tradicionalnoj nedoumici ili u ustezanju da se postupak prizna kao „umetnički” u punoj meri. Ne kažem to zato da bih odbranio „umetničko” u svojim istraživanjima, več da bih odbranio neslučene mogućnosti radijskog stvaranja u oblasti muzike i zvuka. Zagovaram, dakle, muziku, umetnost zvučnog oblikovanja, kao medijalnu disciplinu, zvuk koji bi nastao u samom mediju, udružio se sa dejstvom reči u stvaranju mentalnih slika kao ravnopravni a ne prateči činilac, bez obzira predstavljali ili ne predstavlja vrednost izdvojen od umetničke celine. Da li je Deveti kamen podesan poligon za potvrđivanje ovoga? NEKOLIKO ČASOVA KASNIJE Razgovarao sam da Nedom Depolo, urednicom emisije Deveti kamen је u programu več krajem meseca. Snimamo u toku sledeće sedmice. Podela, dakle, „još koliko danas”. Otvaram prvu stranicu. Lica: PEVAČ BORIŠA JELENA ĐULA POP KRSTONOŠE GLAS HOR ĐAVO Etnomaterijal To me raduje. Predložicu da saradnik /а pitanja koja su u domenu etnomuzikologije bude profesor Dragan Dević. Muzički saradnik Predrag Stamenković, Ton-majstor Petar Marič.

63