RTV Teorija i praksa

Kejt Buš (Kate Buhi nalik na teatarske prizore које uzdržana daha pratimo? Primeri su zaista brojni. No, vratimo se onom što se smatra video-senzibilitetom, Moramo najpre ustanoviti koje su to mogućnosti televizijske video-prezentacije tvorci video-spotova izabrali i usavršili, stvarajuči na taj način svoje vlastite standarde? 1 Prethodno, međutim, u traganjima za njima, nameće se potreba da izvršimo neopbodnu klasifikaciju; video-spotove је mogu e razvrstati u dve globalne kategorije. Na jednoj su strani spotovi realizovani u studiju, uz korišćenje prebogatog mizanscenskog rekvizitarija i krajnje dramatičnih osvetljenja, a na drugoj spotovi ostvareni u prirodnim, mada „traženim” ambijentima. Analizatori video-spotova - imajući u vidu njihov koncept, strukturu, ispoljeni artizam i, nesumnjivo, veoma moderan senzibilitet - studijske video-spotovs smatraju prototipskim; u najmanju ruku zato što evolutivno prethode onima nastalim u eksterijerima, u takozvanim ambijentima. Studijski spotovi, međutim, bilo usled nedostatka mašte ili usled siromaštva tehničke opreme, ili, najzad, usled nedovoljnih finansijskih sredstava ulaganih u njihovu izradu, brzo su ispoljili znatne slabosti koje su neposredno uticale na njihovu ukupnu vizuelnu ekspresiju. To je, po svemu sudeči, bio razlog da se izlaz potraži u atraktivnim prirodnim ambijentima, uz pomo • egzotičnih pejzaža i impresivnih Ijudskih artefakata. Spotovi nastali van studija, zahvaljujuči pitoresknosti bilo urbanih bilo egzotičnih ambijenata, začas su stekli osetnu prednost nad bledim studijskim realizacijama. Danas, međutim, te stoletne džungle, ti prastari hramovi, te tropske belopeščane

1 Zanimljivo je i, pri tom, indikativno da upravo te video-standarde počinjemo da srećemo u filmu i pozorištu na čijoj „bazi” su ti stanđardi svojevremeno i nastajali' Predstava Double and Paradise bečkog teatra „Serapion” to izvrsno, gotovo neponovljivo demonstrira; s druge strane, prepoznatl jivi video-senzibilitet filma Glad /The Hunger/ nedvosmisleno ukazuje na činjenicu da je reditelj tog ostvarenja, foni Skot /Топу Scott/ karijeru započeo upravo kao reditelj video-spotova. Opštem utisku znatno doprinosi i Dejvid Bouvi /David Bowie/, jedna od najvećih zvezda rok-kulture. ovde u giavno; muškoj roli.

81