RTV Teorija i praksa

stvaralačkoj investiciji - malo ko je, naime, radeći spot va kakvu anonimnu grupu, bio sprcman da rcšava dubinska pitanja jednog novog. mladog i izazovnog medija. 3 Na drugoj strani su spotovi koji su sami sebi umetnički cili - radi se prvcnstvcno o spoto\ ima sa da\ no uveđenim, veiikim zvezdama, kojima promocija nove numere putem spota nije ključna za dalji opstanak na muzičkoj sceni, Medjutim, ukoliko je spot - njima posvećen, i sa njima u glavnoj ulozi - umetničko ostvarenje per se, utisak koji on ostavlja neminovno se, iako posredno, i za njih vezuje, kruneči ih novim prestižom. Do koje je mere ova konstatacija tačna pokazuje primer spota Dva tabora (Two tribes) grupe „Frankie goes to Hollywood”. gde su se autori mogli slobodno posvetiti ostvarivanju izvesnih svojih težnii i realizovati spot kao umetničko delo samo po sebi, Čak je u ovom konkretnom primeru indikativno da čianovi grupe nisu u prvom planu kako, konkretno. slike, tako i fabule. Srečemo, medjutim, i potpuno suprotne primere kao u slučaju Plesa na ulici (Dancing In The Street) sa Dejvidom Bouvijem i Mikom Džegerom gde hotimično, forsirano vizuelno „siromaštvo” spota zapravo u još većoj meri ističe šarm i briljantnost dveju velikih zvezda. Može se činiti da je ovaj konkretan spot reaiizovan uz potpuno odsustvo stvaralačkog brija: medjutim, inteligencija autora jasno je uočila da bi sudar dveju energija - stvaralačke energije tvoraca i stvaralačke energije protagonista spota - verovatno rezultirao medjusobnim potiranjem i samim tim doveo do implozije spota. Nezavisno, medjutim, od malopredjašnje globalne podele na spot-cilj i spot-sredstvo, postoji još jedna, čini se, dublja i značajnija organska podela. Radi se, razumljivo, o njihovom unutrašnjem ustrojstvu, njihovoj „dramaturgiji”. Jer, jasno je, bez obzira na to koliko

3 Mada se to može pokazati i kao pogrešan stav: postoji niz slučajeva - u filmu na primer - gde su u takozvanim B produkcijama, produkcijama „malih budžeta” - stvaraoci videli sjajne mogučnosti da provere neke svoje ideje i rešenja, da bi ih kasnije primenili kod skupljih, prvorazrednih projekata.

88