RTV Teorija i praksa

priča je več sasvim uobličena i, u izvesnom smislu. osnovni tekst pesme više joj nije neophodan, budući da se na njemu ni ne zasniva. Nema, apsolutno, ironije u ideji da su u svojoj najnovijoj evoluciji vidco -spotovi došli do faze u kojoj vizuelna priča može samostalno egzistirati, biti autentičan proizvod stvaralačke imaginacije čak i kada bi se uklonilo, odnosno supstituisalo, ono što ga je prvobitno nadahnulo - izvorni tekst ili izvorna muzička namera To, uostalom, potvrđuje i činjenica da su učestali spotovi koji se transformišu u kraće igrane filmove u kojima prvobitni materijal spota ostaje kao pokretački nukleus. Bez obzira, međutim, kakva će biti sudbina ovog trenda, čini se mogućim već sada ustvrditi da se radi o orijentaciji koja se, več u bliskoj budučnosti, može pokazati plodonosnom. To je po svoj prilici bio logičan, ako ne i iznuđen put: narativnost je, zbog veće slojevitosti radnje i potrebe za njenim metodičnim i dramski utemeljenim razvojem, jednostavno zahtevala produženje realnog vremena trajanja spota, Pogledajmo to, za trenutak, izbliza: večina maločas navedenih spotova ima duži ili krači uvod u priču, eventualno utemeljen na dijalozima protagonista (najčešče upravo pevača), ili se jednostavno posvećuje slikanju atmosfere i pripremi zapleta. Posle toga redovno započinje data muzička numera kroz koju se radnja nastavlja, S obzirom na činjenicu da smo u „prologu” do izvesne mere več bili upoznati sa konkretnom idejom ili njenim nagoveštajem, zahvaljujući tome sada uglavnom lakše pratimo nastavak radnje i lakše podnosimo „rezove”, zamagljivanja i „naknadna razrešenja” Do konačnog raspleta dolazi se ih završetkom muzičke numere, ili svojevrsnim „epilogom”, najčešče ponovo govornim (Thriller, Blue Jean). Valja pomenuti da su ključni nosioci suštinskog u vizuelnoj priči spota upravo govorni delovi, dok muzičkim sekvencama biva ostavljena gotovo sporadična uloga: one, recimo, sve više podsečaju na odavno etablirane muzičke, pevačke ili igračke fragmente iz mjuzikla (Pevajmo na kiši ili Čarobnjak iz Ога u obe svoje varijante). To, takođe, po svoj prilici, nije slučajno, јег je iskustvo pokazalo da upravo ta muzička jezgra, zbog kojih su se spotovi nekada isključivo i radili, nisu dovoljno sugestivna u

92