RTV Teorija i praksa

bila zasebno prikazana i zajednički prođiskutovana. Mnogi od nas konstatovali su činjenicu da se, iako smo svaku pantomimu gledali uživo, naša koncentracija mnogo više usredsredila na snimak sa video-trake. Do ovoga je došlo zato što je pJayback eliminisao mnoge od inherentnih tenzija i smetnji koje je izazivala prepuna prostorija, i omogućio nam da mnogo bolje vidimo samu pantomimu. Raznovrsni video-eksperimenti napravljeni su u okviru celokupne psihijatrijske prakse. Utvrđena je njihova korisnost u radu sa hospitalizovanim psihotičnim pacijentima, tako da su čak i neki izuzetno regresivni pojedinci bili stimulisani da reaguju na playback. Video se u velikoj meri koristi i u raznim drugim grupnim terapeutskim seansama koje se održavaju u posebno odabranim trenucima u cilju privikavanja na grupne diskusije. (U najvećem broju grupnih terapija terapeuti su utvrdili da nema nikakvog smisla pokušavati sakrivati ili prikrivati prisustvo kamere - za kratko vreme ona, na neki način, postaje član same grupe.) Njena upotreba je sve veća i u tradicionalnijim oblicima terapije, Dr Berger je primetio da je viđeo čak u stanju da u znatnoj meri doprinese i napretku terapeuta: - „Korišćenje videa obnavlja naše osećanje skromnosti i smanjuje osećaj važnosti pružajući nam saznanje koliko je terapeUtski odnos složeniji od onog kakvim smo ga do tada zamišljali. Nova saznanja o suptilnosti svega onog što je obuhvaćeno u uspostavljanju, održavanju i regulisanju međuljudskih odnosa, predstavljaju pomoć u stalnora napretku svakog terapeuta kao i njegovih pacijenata.” VIDEO U SVETU BIZNISA Neprestano usavršavanje video-kaseta odnedavno je povećalo značaj videa kao sredstva za obrazovanje i komuniciranje i u poslovnom svetu. Firme koje za njega pokazuju najveće interesovanje su velike organizacije koje moraju da održavaju blizak kontakt sa razgranatom trgovačkom mrežom, svojim mnogobrojnim fiiijalama ili predstavnicima. Upravo zato video-kasete na ovom polju i imaju veliku prednost - efikasna đistribucija je, bez razlike, ovde najznačajniji faktor. Veliki broj kompanija otkrio je fleksibilnost videa i više ne zazire od kreativnih improvizacija.

102