RTV Teorija i praksa

Chase Manhattan Bank predstavlja primer organizacije koja održava stalne međunarodne kontakte povezujući na taj način svoje filijale u Njujorku, Londonu, Parizu, Frankfurtu i drugim gradovima. Ova banka sada radi na jednom programu koji će ovo u potpunosti postići putem razmene video-traka. - „Ovaj projekat omogućava stvarnu uštedu u vremenu i energiji oslobađajući nas gomile papira koju inače niko ne stiže da pročita” - kaže jedan od funkcionera ove banke. - „Оп će filijama u Evropi prikazati aktivnosti u Njujorku, a centrali u Njujorku aktivnost evropskih filijala, pružajući direktnu i autentičnu informaciju. Tenutno ga koriste samo najviši upravni organi, ali kad se jednom osnuje mreža on će se takođe koristiti za obuku šalterske službe, za prenošenje poruka predsednika banke, kao i za dalju obuku ostalih službenika.” - Ova banka ima sopstveni televizijski studio, a takođe koristi i usluge drugih studija u proizvodnji određenih video-traka. Sve trake.se na kraju prebacuju na kasete, tako da se mogu lako transportovati i bilo gde prikazivati bez ikakvih poteškoća. Pa ipak, ova banka još uvek nije suviše zainteresovana za savršenije metode produkcije, i ne slaže se sa stavom da kvalitet ovih internih traka treba da bude ravan kvalitetu komercijalnih TV programa. - „Ukoliko neko zna svoj posao i ume jasno da objasni stvari” - kaže ovaj funkcioner - ~i vi ste u stanju da ga vidite, a grafički prikazi su čitljivi, onda je to za naše interne potrebe sasvim dovoljno. Јег, veliki deo materijala k°ji distribuiramo je usko stručan i isključivo od internog interesa, tako da sve što se traži od osobe koja se pojavljuje pred kamerom je da dobro zna o čemu govori.” Druge velike kompanije takođe u znatnoj meri koriste video u cilju komuniciranja sa unutrašnjošću. Ovakav način korišćenja videa pokazao je nekoliko očiglednih prednosti: 1. Novi proizvodi, tehnološka dostignuča ili saveti o održavanju opreme mogu se preneti zaposlenima na terenu, bez troškova njihovog okupljanja na jednom opštem sastanku. 2. Regionalno prodajno osoblje može unapred da se upozna sa novim reklamnim i promocionalnim programima. 3. Video-trake se mogu koristiti i kao sredstvo u direktnoj prodaji. Fordova kompanija na primer, šalje video-kasete svojoj celokupnoj prodajnoj mreži, od kojih neke sadrže mformacije namenjene isključivo prodavcima, dok su druge napravljene specijalno za klijente - efektni video-spotovi

103