RTV Teorija i praksa

čijim su okvirima posmatrani melodijski i ritmički elementi, su najčešći:

Pored taktova koji se u analiziranim uzorcima više puta ponavljaju, prezentirani su i oni čija sama pojavnost može biti zanimljiva, naročito za upoređivanja koja se, u sklopu potrebnog povećanja mase podataka za analizu, i sama nameću. Naime, kao i kod ritmičkih formi koje ih uokviruju, međusobno ponavljanje taktova je u ovih samo 120 primera takođe uglavnom skromno, osobito u međuodnosu Mačve i Makedonije s jedne i Poljesja s druge strane. Razumljivo, i tim elementom se takođe može đavati potpora mogućoj i inače osnovanoj prognozi da bi veća zastupljenost primera za analizu donela raznovrsnije i bogatije rezultate, što zajedno vodi i sledećim preliminamim uopštavanjima: 1) Postoje izvesne direktne generalno uzete sličnosti koje, u osnovi, karakterišu sve tri analizirne muzičke materije. 2) Značajnija množina podataka ukazuje i na postojanje implicitnih sličnosti analiziranih folklornih napeva, a sa istosmernim značenjima. 3) Iz tih razloga oportunost daljih istraživanja ove vrste na osnovnom skupu umesto kvotnog uzorka, sa docnijim daljim proširivanjem osnovnog skupa, imala bi punu etnomuzikološku opravdanost.

141

MAČVA MAKEDONIJA POUESJA 0204 = 15 х 0204 = 6 х 0304 = 6 X 0608 = 3 х 0708 = 4 х 0608 = 3 х 0304040403040404 0716 = 4 х 03040504 = 2 х = 12 х 0308 = I X 0908 = 2 х 07080908060810080708090806081008 = 2 х 0404 X 1 X 0404 = 2 х 0404 = 1 X 0304 = 1 X 0708 = I X 0508 = 1 X 0204 = 1 X 0604 = 1 X 0502 = 1 X