RTV Teorija i praksa

dovoljno jasno uočeni, ni dovoljno pravedno ocenjeni njegcvi bitni kvaliteti, oni najvažniji u poslu umetnika. Stalno je tražio novo, drukčije, svoje. Bilo je u njemu neke skoro patološke mržnje za sve što bi samo zamirisalo na šablon, na već viđeno, na tuđe. Večno u potrazi za drukčijim, otkrivao je, čas lagano i sistematski, mudro i racionalno, čas opet iznenadno, skokom, silovitom intuicijom, jedan novi teatarski jezik, jedan drukčiji teatar koji je samo on video, mnogo рге drugih. Predodređen, rođen za avangardu, moderan, smeo, često i drzak u traganjima, on je pre svih kod nas predosetio jedno drugo teatarsko vreme, nove vetrove koji su se, tiho i neosetno još za nas ostale, počinjali da dižu u svetu. U kontekstu ondašnjeg reperloara, stila igre, režijskog shvatanja, hoće li se ikad pravedno i dostojno ocehiti i shvatiti važnost i značaj njegove Čarape od sto petlji? Prevrat koji je malo ko onda osetio i video. Na televiziju je dolutao bez poznavanja filma, bez znanja TV zanata. I - od prve - smela, dragocena traženja i rešenja još neviđena, njegova. A posle nekoliko izvrsnih drama i dve mamutske serije, njegov TV kabare, briljantna azbuka jednog novog TV jezika, bar deset godina ispred svog vremena, Stalno nov, uvek drukčiji i samo svoj: pionir Nele Komadina.* REŽIJE SRBOUUBA LULETA STANKOVIĆA (dramske, lutkarske, televizijske) a) Dramske predstave 1. V. Nazor: Beli jelen (Sa L. Đukićem), „Boško Buha” Beograd 2. M. Bonifačić: Crvčak 3. 4.Ž, Vukadinović: Pepeljuga (2 verzije) 5. Sterija: Laža i paralaža 6. B. Nušić: Kirija 7. Molijer; Silom lekar 8. W. Hauff - M. Predić; Kepec Nosonja

* Tekst prvobitno objavljen u zagrebačkom časopisu „Umjetnost i dijete”, br. 3-4, 1985.

147