RTV Teorija i praksa
Dragoljub Krstić
RAD SA TRAKAMA SLIKE I TONA
SINHRONE TAČKE Sinhrone tačke čine jednu od najvažnijih oblasti u domenu prakse sinhroniteta. Na ovoj činjenici zasnovali smo svoje razloge kao i neke pretpostavke zbog kojih uopšte govorimo o sinhronim tačkama. Jedna od prvih pretpostavki je da su sinhrone tačke centralno pitanje rada u montaži, pa tako i prakse sinhroniteta uopšte. Jer, sve što se tiče sinhroniteta odnosi se na jedno iskustvo koje teži da sadržine slike i tona dovede u odnos poklapanja i tako ih trajno zadrži. A to iskustvo nije drugo nego filmska montaža. To je niz operacija oko startovanja i obeležavanja koje se odvijaju u montaži. Zato se često o montaži govori kao o delatnosti oko „hvatanja i održavanja sinhroniteta”. Sledeću pretpostavku sagledavamo kroz vezu koja postoji između sinhronih tačaka i poznavanja rada na pojedinim vrstama montažnih stolova. Rad sa sinhronim tačkama po našem mišljenju podrazumeva poznavanje pravilnog postavljanja traka slike i tona u montažne stolove. To je uslov svakog uspelog startovanja kao i sinhronog obeležavanja traka. U tom smislu, jedan od razloga za ovu analizu može biti i traženje odgovora na pitanje kako postupiti u situaciji kada se nađemo pred montažnim stolom koji prvi put vidimo i ne znamo kako se u njega trake šniraju? Dileme ove vrste su aktuelne i danas.
162
TEHNOLOGIJA