RTV Teorija i praksa

које određuje montaža. Do reza se dolazi pažljivom selekciom i uvek u saglasnosti sa kreativnom montažom. Sa minimalnim brojem sinhronih tačaka već je druga situacija. Kao što se može primetiti na slici 2 najmanji potreban broj sinhronih tačaka jeste jedan par. To su oznake A i B. Čak i ovde treba imati u vidu jednu uslovnost koju određuje sam rez jer se najčešće, da ne kažemo nikada, na mestu udarca klape ne pravi rez već nešto posle toga. Ako sve ovo što smo govorili o sinhronim tačkama predstavimo grafički, kao odnose paralelnih duži, uočićemo postojanje sledećih pravilnosti: da je svaka takva celina niz parova paralelnih duži istih dužina. Šta može još da se na osnovu ovoga zaključi? Pošto je reč o grafičkom prikazu 'celina koje predstavljaju kadrove ili scene i sl., možemo zaključiti da je montaža jedan neprekidan proces koji se svaki put iznova odvija težeći da unutar ovih celina, koje mogu biti i samo jedan kadar, formira celine simetričnih duži sa simetričnim parovima rezova na slici i na tonu. Analogno ovom, šta je onda film drugo nego niz velikog broja simetričnih duži koje montažer neprestano „sabira” i „oduzima”.

sllka 4

166