RTV Teorija i praksa

Rad sa sinhronim tačkama Rad sa sinhronim tačakama podrazumeva operacije koje se obavljaju na stolovima koji imaju sinhrone tačke, Startovanje i upisivanje oznaka za sinhrone tačke na ovoj vrsti stolova vrši se na kućištima istovremeno ili upisivanjem oznaka samo na jednoj od traka, takođe na kućištu tonskog adaptera, da bi se zatim ta oznaka prostim prepisivanjem „prenela” simetrično i na drugu traku slike ili tona. Ovaj deo operacija oko prenošenja oznaka sa trake na traku izvodi se na ivici radne table montažnog stola. (Na stolovima koji imaju sinhrone tačke sa obe strane radne table sve ove operacije mogu se obavljati i na jednoj i na drugoj strani ravnopravno.) Jedna od karakteristika rada sa sinhronim tačkama je i pojava poklapanja zalepki sa oznakama za sinhrone tačke. Ova okolnost se uspešno koristi u montaži pa se sinhrone tačke često zamenjuju zalepkama prilikom rada, Kao ilustraciju ovakve prakse navešćemo nekoliko karakterističnih primera; a) kad se iz jednog tonskog kadra izbacuju jednake dužine slike i tona; b) kada se sa počelka ili sa kraja jednog dugog kadra, zavisno od potreba, izbacuju jednake dužine slike i tona tako što se i na tonu i na slici napravi sinhron rez a na drugom kraju, gde već postoji simetrična zalepka, zalepke jednostavno odlepe; c) kada se iz jcdne montažne celine (sekvcnca, scena) izbace ili übace dva ili više sinhronih kadrova proslim odlepljivanjem simetričnih zalepki. U navedenim slučajevima pošli smo od pretpostavke da simetrične zalepke garantuju sinhronitet, Ali, poklapanje zalepki ne mora uvek da znači da je kadar sinhron, kao što ni asimetrične zalepke ne znače uvek da je reč o asinhronitetu. U narednih nekoliko primera pratićemo rad montažera prilikom pojave asinhroniteta koji se uočava kao razlika između dužina traka slike i tona, kad je asimetrična zalepka posledica dužeg tona od slike istog kadra. Teorijska jednostavnost u ponuđenim rešenjima proizilazi iz pretpostavke koja želi da jedno bogato iskustvo sa bczbroj

167