RTV Teorija i praksa

varijanti sažme na jednom reprezentativnom uzorku kao primeru za analizu. Ne moramo naglašavati koliko je praksa složenija, mada se mnogo od te prakse može naslutiti u navedenim pretpostavkama. U narednim primerima pretpostavljamo da odnosi između slike i tona msu posledica pogrešno izvedenog startovanja i da asinhronitet nije posledica nikakvih naknadnih korekcija unutar kadra. Primeri koji slede predstavljaju uzroke koji se najčešće javljaju praksi. Tačkc Л i B su asimetrične zalepke a odstupanje između njih kako smo već rekli posledica je dužeg tona kadra br.l od slike istog kadra.

slika 5

Pred montažerom su sledeća rešenja koja može da ponudi - postojećoj dužini slike od kadra br. 1 može dodati istu sliku u meri za koju je kadar br. 1 kraći od svog tona; - postojećoj dužini tona iz kadra br. 1 može oduzeti onu dužinu za koju je taj ton duži od slike istog kadra; - postojećoj dužini slike u kadru br. 2 može dodati istu sliku za meru u kojoj je ona kraća od postojeće dužine tona, log istog kadra. Dužine slike i tona o kojima je ovde reč izražavaju se u praksi kroz ođređen broj fotograma ili fonograma koji se dobijaju kao razlika dužina između tačaka A i B. Ova

168