RTV Teorija i praksa

razlika je na prethodnoj slici predstavljena šatiranom površinom. Na sledećoj slici analiziraćemo slučaj u kome je ustanovljen asinhronitet u kadru br. 2, mada su sve zalepke između sebe simetrične, pa tako i tačke A i B. U ovom slučaju pretpostavljamo da je do asinhroniteta došlo posle nekih inten'encija unutar kadra br. 2 dok je kadar br. 1 sinhron.

slika 6

Da bi popravio A sinhronitet montažer je dužan da pre svih operacija obavi još nekoliko preliminarnih radnji u kadru br. 2. Kao što se vidi a slici a) montažer je u ovom kadru upisao dve oznake koje potvrđuju sinhronitet iz kadra br. 1 kao i postojeći asinhronitet u tim tačkama za kadar br. 2. To su tačke M i M koje se u kadru br. 2 upisuju iz jednostavnog razloga što će se sve ostale operacije oko obeležavanja sinhroniteta kao i ponovno vraćanje na sinhronitet iz kadra br.l. obavljati u ovom prostoru. Posle upisivanja oznaka sledi ručno pomeranje slike i tona da bi se „па usta” otkrio sinhronitet kadra br. 2. Kada se na ovaj način pronađe sinhronitet u kadru br. 2. upisuje se još jedna oznaka M koja je simetrična već upisanoj oznaci M na tonu. Ove dve oznake čine par sinhronih tačaka i znak sinhroniteta za kadar br, 2. Cela ova situacija može se pratiti na slici b).

169