RTV Teorija i praksa

Uzdajući se u tačnost izvedenog startovanja i preciznost upisanih oznaka montažer može bez velikih komplikacija ili sumnji u sinhronitet da obavi lepljenje bez provere. Posle lepljenja ne bi trebalo da bude nekih iznenađenja. Ukoliko se posle svega dogodi da je jedan od kadrova asinhron montažer ima sledeću altemativu: da oba kadra pusti u korpu i onda, na ruke, idući od starta na početku prvog kadra prema kraju istog da utvrdi da И je kadar sinhron. Da li su ove trake dve simetrične duži koje se u perforaciju slažu od zalepki. Ukoliko ustanovi da je kadar br. 1 sinhron moraće da istu operaciju proveri i u kadru br. 2. Kad pronađe zbog čega je došlo do asinhroniteta stanje će popraviti na način koji smo već upoznali i zato ga ne ponavljamo. Mada sve vreme imamo u vidu rad na stolovima bez sinhronih lačaka značajno je ukazati da je ovaj metod rada često altemativa radu sa sinhronim tačkama. Postupak na ruke uspešno se kombinuje sa praksom sinhronih tačaka. Da bi ilustrovali kako se u praksi kombinuju ova dva metoda poslužićemo se primerom montaže inserta (interpoliranjem) uz napomenu da ćemo za ovu analizu imati u vidu rad na stoiu sa sinhronim tačkama. Na slici koja sledi predstavljen je primer sinhronog kadra (slika i ton) kao i slika kadra za interpoliranje.

slika 10

173