RTV Teorija i praksa

Sinhroni kadar su simetrične duži AA’ i BB’. Oznake X predstavljaju oznake inserta, odnosno dužinu koja će biti zamenjena istom takvom dužinom kadra za interpoliranje. Da bi uspešno obavio sve operacije pred montažerom su dve altemative koje ćemo ovom prilikom predstaviti kao dve varijante. Varijanta I. Posle obeležavahja svih oznaka koje su potrebne u sinhronom kadru montažer ovaj kadar išnirava a ušnirava sliku kadra za inerpoliranje. I onda ovu sliku analizira u odnosu na dijalog, kao što je to učinjeno i u sinhronom kadru prilikom određivanja dužine inserta. Ako ie početak inserta u kadru za interpoliranje određen u tački X na tom mestu se pravi rez i taj kadar lepi za sliku sinhronog kadra u tački X\ na kraju duži AXi. Ukoliko je кгај inserta u tački X 2 montažer će, dok je sto još u pokretu, rukom pažljivo izvući sliku kadra za interpoliranje zajedno sa tonom na ivicu radne table stola i simetrično preneti oznaku X 4 na sliku. Sada će na mke proveriti dužinu inserta sa dužinom X x X 2 iz slike sinhronog kadra pa ako se one poklapaju napraviti rez u tački X 2 vezujući tako insert sinhrono za početak duži X 2 A x koja je u stvari sinhroni kadar na koji se posle inserta vraćamo. Varijanta 11. Poklapanje dužina u kvadrat između inserta i onog što je određeno u sinhronom kadru predstavlja idealan slučaj koji se retko događa u praksi. Zato ćemo ovom prilikom posmatrati situaciju u kojoj je insert duži nego što je to prvobitno predviđeno. To je češća pojava u praksi. Kad se dogodi ova situacija montažer će novonastalu razliku označiti uvođenjem novih oznaka K i K’ koje prvo upisuje na tonu da bi ih zatim sinhrono preneo na sliku. Satirani deo na slici X 4 K predstavlja tu razliku koju treba izračunati u fotogram a zatim preneti i na sliku.

174