RTV Teorija i praksa

ukoliko je moguć živi nastup određene ličnosti, učenici će imati mnogo više koristi. S obzirom da se televizija još uvek smatra nečim što treba gledati, ovaj medij stiče novu popularnost u direktnom obučavanju različitim veštinama, naročito kad se koristi u sistemu individualizovanih instrukcija čiji se tempo prilagođava pojedincu. Kurs brzog čitanja, na primer. postoji snimljen na kasetama; ovakva vrsta veštine izuzetno je prilagodljiva vizuelnom mediju, s obzirom da se trajanje i brzina pojavljivanja reči na ekranu mogu precizno kontrolisati. U ovom slučaju učenik može da prati lekcije svojim sopstvenim tempom, gledajući traku na kućnom televizoru ili u studijskim kabinama biblioteke opremeljene video-uređajima. Postoje raznovrsne mogućnosti primene ovog principa u školama i na univerzitetima uključujući tu i čikaški školski sistem koji koristi video-kasete u individualizovanoj obuci gluvoneme dece. Slične trake često se prave za nastavu u oblasti industrije, tako da studenti mehanike. na primer, mogu biti vođeni. korak po когак, kroz određeni uređaj ili mašinu. U svim ovim slučajevima pogodnost videa i televizije je ono što je značajno; nemoguće je organizovati filmske projekcije kad god to svakom studentu pojedinačno zatreba. Osim toga. posebne karakteristike videa kao medija još uvek se ne koriste u dovoljnoj meri. S druge strane, prosvetni radnik koji je u s'tanju da priprema sopstvenu Jelevizijsku nasta\ u, može ttikođe i da je prilagodi svojim specifičnim potrebama i, još važni je, da iskoristi sam proces pripreme kao bitan činilac nastave. Donedavno, kamere i video-rikorderi vezivali su nas za studio. a bili su i dovoljno složeni da odvrate nastavnika, zahlevajući angažovanje posebne audiovizuelne institucije ko|a ie. najčešće, stajala na putu izmedu njega i njegovih ideja. Pojava portapaka je u velikoj men pomogla da se savladaju ovakve i slične barijere. Sada najefikasniji način korišćenja televizije u obrazovanju omogućava učeniku da gleda trake namenjene z;i ličnu upotrebu. koje je on sam možda snimio ili u čijem ie snimanju sam učestvovao Obrazovne ustanove več duže vremena koriste ovakav lični prislup u obliku mini ih mikrolekcija. (Zaisla, mnogi audiovizuelni odseci upravo i postoje iz ovog razloga ) Učenik priprema određenu lekciju ili za svoje kolege ’ za neke druge učenike - mini iii mikrolekcije u pogledu njihove dužine i obima - koja se onda snima Rad istog tog učenika prati i kritikuje njegov profesor i ili ceo razred

90