RTV Teorija i praksa

programa u kojima se pokušava da se izvrši integracija filma i videa u nastavni program nižih razreda osnovne škole. Mnogi od ovih eksperimenata dokumentovani su u publikaciji koju objavljuje ovaj centar pod naslovom Bavljenje medijem (Doing the Media). Nastava društvenih nauka, na primer, može da se približi takvim tekućim događajima kao što su svemirski letovi, izbori, ili Dan Zemlje, u okviru formata telethona. Grupe učenika mogu dobiti zadatak da snime određene delove jednog celovitog programa - intervjue, činjenice i brojke, slike i fotografije, modele - i sve to se može prikazivati tokom celog jednog popodneva. O ovakvoj prezentaciji brinu ~TV organizatori” ili rotacioni panel; gosti dolaze, eksponati se prikazuju i saopštavaju se najnovije informacije. Ceo ovaj poduhvat bio bi snimljen na video, ili bi se prenosio u druge učionice putem televizije zatvorenog kruga (tako da se druge učionice mogu po sopstvenoj volji uključivati ili isključivati iz programa, kao što je to moguće sa telefonima). Osnovni cilj TV kamere ovde je da pruži neku vrstu relaksirkjiićeg fokusa па proces učenja. Razred koji proučava druge kulture može naći da mu je od koristi ne samo da dokumentuje svoja otkrića o Eskimima, na primer, već takođe i da sam odigra, na improvizovani način, svakodnevni život jedne eskimske porodice. Snimanje takvih iskustava ne samo da pruža okvir u dodatno uzbuđenje u igranju uloga, već nudi i konkretnu početnu taćku za dalje diskusije. U usavršavanju čitanja i jezika uopšte, video je u stanju da posebno zainteresuje za stvari kao što su prikazi knjiga. Svom prepričavanju neke knjige učenik može na video-traci da doda i slike - iz same knjige ili ilustracije koje je sam nacrtao. Kao još jedan korak dalje, učenik može da napravi širi prikaz knjige dajući mu oblik dužeg stripa. Video-kamerom se mogu snimili deca dok prepričavaju priču sopstvenim rečima, ili čitaju pojedine odlomke iz same knjige. Može se napraviti i emisija nalik na kontakt program, u kojoj bi deca vodila „intervjue” sa glavnim ličnostima iz te knjige. Konačno, učenici mogu da izvedu nekoliko glavnih scena pred video-kamerom; u ovom slučaju, detaljno planiranje, podela uloga, nabavka kostima i slično predstavljalo bi važan deo čitavog poduhvata. Obrazovna škola, pri Univerzitetu Masačusets, radi sa decom petih i šestih razreda osnovnih škola u Amherstu i Holiouku pomažući im da upoznaju sve funkcije TV

95