RTV Teorija i praksa

dolazi sa Akademije, ne ulažemo dugoročno u njega. Jer, ako pogledate Acu Đorđevića, Ravasija, mene, velika investicija televizije uložena je u nas. Nama su davana ogromna sredstva u шке. Mi smo u početku učili, ali kasnije smo stekli iskustvo. A. Š.: Bili ste, ipak, samouki. Akademija nije mogla da vas pripremi na početku televizijske ere. Da li danas mladi reditelji stiču takvo obrazovanje na Fakultetu dramskih umetnosti? Ko predaje šou i u okviru kojeg predmeta se ovaj žanr studira? Z. Š.; Taj žanr ne postoji kao discipiina, to se ne uči. Ja ne znam šta tamo uče, ali de fakto oni se ovde uče ispočetka. Morali bi se kao studenti više uključivati u posao. Oni ovde dolaze prvi put kao diplomirani studenti i onda dobiju teške zadatke. Televizija je vrlo skupa. Princip televizije bi morao da bude da svaki nov mladi čovek radi prvo kao asistent. A. Š.: Ljudi sa Akademije se žale da im Televizija ne dozvoljava da vežbaju i stiču tokom studija programsko iskustvo. Z, Š.: To bi morao da bude zajednički interes Fakulteta dramskih umetnosti i Televizije. Oni se spremaju za televiziju. Mi bismo morali da ih zovemo da prisustvuju snimanju da bi upoznali tehnologiju rada, Ijude, probleme... Tako da se posle što pre mogu uključiti da samostalno rade. Umesto toga, oni dolaze prvi put i dobijaju direktno dramu u ruke da rade. Nije to dobro, ne samo zato što Televizija lakoumno troši раге, več što te mlade Ijude rano kompromituje. Mi smo vrlo malo Ijudi odgajili da postanu ličnosti. Prolaze decenije a mi malo novih imena stvaramo. Rano pregore. Oni se muče sa nepoznavanjem tehnologije, izgore dosta energije na tome. Onda se kasnije iskvare radeći površno, olako. Ljudi srednje generacije, mnogi od njih su doživeli svoju eksploziju na radu, a večina gleda kako da prođe a da ne pogine na poslu. Mi njih i držimo po strani. Ne primamo ih u radni odnos. A. Š.; Zašto se tako postupa? Neki Ijudi rade deceniju i ne mogu da dobiju na Televiziji stalni posao i rade više od onih koji su stalno zaposleni. Z. Š.: Kod nas se sve haotično događa. Ja bih, recimo, sada bio korisniji da negde nešto posavetujem sa раг reči, u tekstu, početnoj ideji...

243