RTV Teorija i praksa

ipak daleko od svakog pojednostavljenja u smislu „olakšavanja” programa po onom nepisanom pravilu: što više zabave leti - više i slušalaca; naprotiv, to je delikatan posao jer podrazumeva izgradnju programa koji treba da osvaja i nove slušaoce, one koji obično ne slušaju radio. Ne treba zanemariti ni činjenicu, od koje je, možda, u ovom razmatranju trebalo i poči, da je neophodno da se i pri primeni ietnje sheme sačuva određena programska fizionomija svake pojedine stanice, odnosno programa. Ta neminovnost iziskuje i da se ne menjaju termini ustaljenih emisija, odnosno da izgrađena struktura programa, što se termina ud.arnih emisija tiče, ostane ista, jer i slušalačke navike valja poštovati. Kada se podrobnije razmotri večina programa naših radio-stanica može se konstatovati kako su sve (izuzev trečih programa) primenjivale „lakšu”, letnju shemu, rasterečenu pojedinih stalnih, pretežno govornih emisija. Promatrajuči programe Radio-Beograda, uopšteno je mogućno zaključiti kako je prelazak na letnju shemu doneo vedre akorde i uistinu rekreativne sadržaje naročito kad je reč o I programu i Programu „202”. Drugi program Radio-Beograda, uglavnom, zadržao je svoju ustaljenu programsku shemu, dok je Muzički program Stereorama, uvođenjem novih emisija, zadobio novo, lakše ruho u pojedinim segmentima. Naravno, neke emisije odsustvovale su tokom leta. Takav je slučaj i sa popularnim Jovanovićima koji su, tokom jula i avgusta, bili na zasluženom odmoru. Informativno-politički blok Argument više katkad bi se pretvarao u Letnji argument i donosio uglavnom probranu zabavnu muziku. Bilo je i drugih „olakšavanja” sadržaja emisija na I programu Radio-Beograda. U okviru dramskih emisija, na I i II programu emitovane su pretežno reprize, što je šteta. Leto je prilika da se oko radio-prijemnika okupe Ijubitelji dramske reči, budući da su sva regularna pozorišta zatvorena, a svi ne mogu posećivati pozorišne predstave na našim festivalima! Upravo stoga za leto bi trebalo pripremiti više radio-dramskih premijera, koje bi privukle veću pažnju slušalaca.

23