RTV Teorija i praksa

zamenili terminom „umetnička muzika”), doprinosi popularisaniu vrednih dela umetničke muzike, naročito među mladim slušaocima. Duhovitom i snalažljivom voditelju Dragstora, Dejanu Đuroviću, koji znalački i sa očiglednim afinitetom prema umetničkoj muzici vodi ovaj program, u poslednje vreme sa uspehom se pridružuje Dušan Ostojič. Pored dobro odabrane muzike Dragstor ozbiljne muzike leti poklanja slušaocima i direktan prenos sa ponočnog koncerta koji se izvodi u prostorijama Galerije Kulturnog centra, gde obično nastupaju mladi umetnici. Tako je letos 5 nastupila mlada Temišvaranka i od nedavno Zagrepčanka, pijanistkinja Miroslava Gera, čije je muziciranje zapaženo na kursevima Muzičke omladine u Grožnjanu ove godine. Ona je svirala dela Baha-Buzonija, Hajdna i Šopena, demonstrirajuči ne samo veliku muzikalnost, nego i sjajnu tehniku. Voditelj koncerta, Nena Mihajlović, upoznala je slušaoce sa mladom umetnicom i, uz krače komentare, najavljivala je sve tačke programa njenog koncerta koji se može označiti potpuno uspelim. Ističemo da urednici i voditelji Dragstora uspevaju da prevaziđu hermetičnost studijskog emitovanja snimljene muzike. To postižu ne samo direktnim prenosima noćnih koncerata iz beogradskog Kulturnog centra, nego i organizovanjem većih koncertnih priredaba u dvorani Kolarčevog narodnog univerziteta i objavljivanjem posebnih gramofonskih ploča, na kojima su snimljene najpopularnije kompozicije umetničke muzike koje slušaoci najčešče žele da čuju. Zato je napor svih stvaralaca emisije Dragstor ozbiljne muzike vredan pohvale i poštovanja. DOSTOJANSTVO KADIJA Kada se, 3. septembra IУB7. dogodio zločin u paračinskoj kasarni, načinjen iz neprijateljskih pobuda, naša javnost bila je zaprepašćena i ogorčena. Radio-vesti izveštavale su o tom tragičnom događaju i svemu što se potom zbivalo, tokom tužnih dana kada se

5 Program „202" Radio-Beograda, 10. VIII 1987, 24.00.

31