RTV Teorija i praksa

Tabela 4

Saopštenja u TV dnevniku u nekom vremenskom razdoblju skupljaju se oko nekoliko pitanja koja se u to vreme smatraju ključnima za neko društvo ili za svet. Svakako, .ključnost" nekog pitanja definiše baš TV dnevnik time što kontinuirano saopštava o njemu. Verovatno bismo slično mogli tvrditi i za ostale masovne medije, samo što je na televiziji kontinuitet najprimetniji.Televizijska saopštenja organizovana su u vremenu i vizuelno opremljena, zato TV dnevnik saopštava o najmanje događaja. U selekciji prednost se daje „ključnim" pitanjima, zato takvih saopštenja u TV đnevniku ima više nego u drugim medijima. „Ključnim pitanjima" TV dnevnik možemo opisati bolje nego li temama (politika, privreda)... jer se stvaraoci TV dnevnika bave problemima, aferama, pitanjima koja su od „ključnog" značaja za neko društvo, a ne temama uopšte. U TV dnevniku gledamo uglavnom kako se razvija događanje o kojem su saopštavali juče (ili nekog prethodnog dana). Ima malo uistinu novih događaja. I oni su većinom predstavljeni tako da se stavljaju u vezu s onim o čemu je TV dnevnik već saopštavao. TV dnevnik je serija o savremenom događanju, od drugog televizijskog programa razlikuje ga činjenica da je fikcija ovde nadomeštena realnošću.

195

Tabela 4 Kontinuitet ORF RAI TVLj Zajedno n % n % n % n % Kontinuirani prilozi 88 55,7 117 43,5 98 32,7 303 41,7 Nekontinuirani prilozi 70 44,3 152 56,5 202 67,3 424 58,3 Ukupno: 158 100 269 100 300 100 727 100 hi-kvadrat 23,16 p<0,0001 Koeficijent kontingencije 0,18