RTV Teorija i praksa
Lokacija ambijenta spota u odnosu na ostale vizuelne elemente spota po pravilu je najmanje kompatibilna s verbalno-narativnim i muzičkim nivoom spota. Ta kompatibilnost ako se sporadično i pojavi, nikada nije manifestnog, već uvek asocijacijskog karaktera. Mestimična kompatibilnost asocijacijske prirode između lokacije ambijenta i verbalno-narativnog nivoa spota svojstvena je spotovima realizovanim kao mini fihnska crtica. Kompatibilnost verbalne i vizuelne naracije U najvećem broju uzorkovanih spotova (51,85%) ne postoji kompatibiinost verbalne i filmske naracije. U svima njima priroda vizuelnog sadržaja spota je manifestnog karaktera. Potpuna nekompatibilnost verbalne i filmske naracije zabeležena je u svim „studijskim varijantama spota" i u izvesnom broju spotova realizovanih kao snimak izvođača u eksterijeru kao i na hroma-ki podlozi. U uzorkovanim spotovima nije zabeležen nijedan slučaj potpune, eksplicitne kompatibilnosti - „poklapanje" verbalne i filmske naracije - odnosno pokušaja celovitog transponovanja verbalne strukture u vizuelnu strukturu, jezikom filmske naracije. Postojanje imputne asocijativne kompatibilnosti - odnosno đelimično „poklapanje' 1 verbalnog i filmskog narativnog sloja zabeleženo je u 44,44% spotova. Od togaje u 27,77 % spotova priroda viznelnog sadržaja manifestno-asocijativnog, a u 16,66% spotova - manifestnog karaktera. Odlika većine uzorkovanih spotova realizovanih kao mini filmska crtica (38,88%) je postojanje delimične, imputno-asocijativne kompatibilnosti verbalne i filmske naracije što se očituje i kroz prirodu sadržaja osnovnih vizuelno izloženih aktivnosti i radnji spota koji su u njima mahom manifestno-asocijativnog ipa. Asocijativni plan vizuelne naracije je u pomenutim spotovima dvojnog karaktera: a) u elementima u kojima se asocijativni plan „poklapa" s verbalnim narativnim slojem - „sužava" se njegova
190