RTV Teorija i praksa
najkomplikovaniji i najduži deo procesa. U tom delu procesa inicijativne zamisli se verifikuju, dobijaju status oblikovnih jedinica i potvrđuju svoju kompozicijsku utemeljenost. Montazni postupaK je u suštmi postupak privremene .razgradnje" celine na delove. Ovo rastavljanje se zaključuje posle okončanog preamontažnog rada, u ponovnom sastavljanju izmenjene i preoblikovane celine zamisli. Zato je za mene ovo stvaralački bolan, ponekad naporan i dugotrajan proces (zbog neprestanog proveravanja i osmišljavanja zvućnog materijala). Ali i najdraži. Jer se u postupku montaže realizujem istovremeno i kao stvaraiac (nosiiac ideje koju sada proveravam) i kao siušalac (koji iđeju ,po njenim pravilima" rekonstruišem). Јег u pojedinom delu od svih saradnika u procesu zahtevam osećaj za celinu, a u celini osećaj za značenje pojedinog deia zvučne slike. Koje ličnosd i pojave su dale najveći doprinos razvoju radio-dramske reiije u Sloveniji? Ovo pitanje biste svakako mogli da postavite istoriografiji radiofonskog stvaiaiaštva, kad bismo je imaii. Zuauio, рак, da ni najosnovmji posao za zasnivanje struke, to jest detaijan i ocenjen pregled fonotečkih jedinica, nije urađen. Štaviše, na području igranog programa do danas nema sistematizovanog arhiviranja snimaka i stručnog sredivanja zvučnih dokumenata, što je preduslov za svako stručno istraživanje. U ovome se vidi koliko je neemancipovana i zapostavljena ova mlada umemička vrsta. Kao mladom stvaraocu na ovom području bilo bi mi neprijatno da u prvi pian stavljam određene granične linije i da razgraničavam udele pojedinih stvaralaca u proteklom razvoju ove vrste. Mislirn da se danas može govoriti o izvesnom napipavanju novih obiika i postupaka i o izvesnoj prividnoj konceptualnoj krizi u traganju za novim metodama kako u pisanju tekstova i scenaristici, tako i u poetskoj vrsti, u čenui treba spoznati energiju preporoda
204