RTV Teorija i praksa

novinare, atašee za štampu, „komercijalne direktore”, savetnike političkog marketinga, reklamere, itd. Međutim, poslovi svakoga od njih fundamentalno se razlikuju. Kad je reč o velikim komunikatorima, radi se o emitovanju informacija u cilju što je moguće bolje prodaje proizvoda, slike preduzeća, institucije ili čoveka, bilo da je reč o političaru ili osobi koja odlučuje. Dužnost novinara je da pošteno izveštava o poslovima i događajima. Razlika u ciljevima je jasna: novinar radi u opštem interesu. Komunikator služi posebnim interesima. Prvi se podvrgava logici informacije, drugi logici reklame. Komunikatori postaju glavni snabdevači informacijama. Da bi ostvario pristup sredstvima komunikacija novinar rizikuje da postane zavistan od stručnjaka koji u njima rade. Odnosi između novinara i komunikatora potiču izvrlo specijalizovane alhemije koja zaslužuje da se o njoj danas ponovo razmišlja. Nova vrsta direktora štampe, privilegujući „proizvod” - podržava reklamu, pre nego novine koje podstiču informacije. Na ovaj način oni dopunjuju konfuziju žanrova još više otežavajući slabost štampe iako ravnoteža štampe uglavnom zavisi od prihoda od reklama. Naročito u vreme recesije kakvo je naše sadašnje. Bilo šta da je, nemojmo izgubiti iz vida da nema slobodnog novinara bez prosperiteta izdavačke kuće: jedino zdrave novine mogu novinaru da omoguće da se suprotstavi ekonomskim i političkim pritiscima. Ne krijmo se iza naših pera - pritisci postoje. BRZINA I KONKURENCIJA - NOVI ELEMENTI INFORMACIJA Übrzanje tehnološkog razvoja oležava, takođe, obavljanje novinarskog zanata.

85