RTV Teorija i praksa

dnigi, iz neposredne radiofonske prakse prilikom noćnog snimanja u studiju. Takav, u osnovi pirandelovski postupak, naravno, nije neka osobita novost, ali vrednost drame počiva na fantastičnoj priči oblikovanoj postupno i uz koriščenje više simbola, uz brojne poetske akcente. Reditelj Slavica Masak pažljivo je vodila oba toka drame vešto iznašavši neophodnu ravnotežu između sveta mašte i stvarnosti studijskog rada. Pri tom, uspevala je da pokrene ansambl da spontano oživljava neobične likove-simbole i još neobičnije situacije. Glumci: Asja Pavlović, Nervin Tulić, Sead Beitović, Drago Buka i Nebojša Veljović bili su veoma uverljivi čak i u donekle morbidnim scenama Ijubavi devojke bez tela i začaranog mladića. 9 ZVUČNI PROSTORI POEZIJE Savremena interpretacija poezije na radiju u znaku je svestranog otkrivanja njene sadržajne suštine, naročito poniranjem u njene neograničene zvučne prostore. Tako je i postupio Darko Tatić pri svom četvrtom susretu sa poezijom Vaska Pope u emisiji Sporedno nebo. 10 Pesnikov analitički odnos prema predmetu ili kosmosu nežive materije (belutak) i specifično viđenje antropomorfnog kosmosa (igre) u kojem sevirtuozno prožimaju simbolika i čudesna metaforika i emaniraju do neslućenih poetskih akrobacija, što njegovo u osnovi tragično osećanje sveta pretvara u grotesknu fantastiku, do kraja je sagledan u ovoj emisiji. Upravo ta groteskna intonacija bila je osnov na kojem je Tatić gradio zvučne prostore kojima su dominirali različiti glumački glasovi, čija je čas opora, čas humorna a katkad i fantazmagorična igra otkrivala tajne Sporednog neba kao specifičnog kosmosa. Interpretatori stihova: Mihajlo Viktorović, Mira Pejić, Zagorka Marjanović, Miroslav Pavićević, Nevenka

9 Treći program Radio Sarajeva (preuzimao Treći program Radio Beograda), 24, IX 1991. 10 Radionica zvuka, Treći program Radio Beograda, 30. IX 1991.

141