RTV Teorija i praksa

sagovornika učinio veoma upečatljivim. Snimci što ih je na terenu realizovao Ivan Fece, kao i montaža i završna obrada Ferenca Morvaja - besprekorni. Emisija koja nas je suočila sa surovostima današnjice podstakla nas je na sumorna razmišljanja. 7 BRAVUROZNA IGRARIJA U osnovi antidogmatičar i nekonformist, poljski dramatičar Slavomir Mrožek, u najnovijoj knjizi Cinkarenja, kao i u svojim scenskim satirama Policajci, Tango i dr., obrađuje, opet gradeći satiričan odnos, karakterističnu pojavu svih socijalističkih poredaka potkazivanje. Maštovito i duhovito personifikujući pojedine životinje, Mrožek efektno slika sukobe interesa i zloupotrebu vlasti kao specifične deformacije totalitarnih poredaka. Dramatizujući Mrožekov tekst, Daša Drndić očuvala je osnovnu grotesknu intonaciju i satirične kontraste, obrte i preuveličavanja, tako da je emisija delovala veoma zabavno. 8 U režiji Dijane Milošević, koja je dosledno insistirala na grotesknoj persiflaži u glasovnoj interpretaciji, što je podrazumevalo i đočaravanje karakternih osobina pomoću onomatopejskih sredstava izraza, glumci su pokazali veliku snalažljivost i dovitljivost - naročito Miroslav Pavićević, Slobodan Beštić, Nevena Novović, Zagorka Marjanović i Branislav Zeremski. Njihovom zaslugom Mrožekova Cinkarenja bila su bravurozna igrarija pred mikrofonima, koja je neumoljivo budila asocijacije na mnoga jučerašnja, pa i današnja zbivanja u našem podneblju. NEOBIČNI LIKOVI U FOLKLORNOM DUHU Os lonivši se na tradicionalan folklorni izraz, Vesna Krmpotić u radio-drami Noćno snimanje spretno prepliće dva toka: jedan iz sveta bajke o Ijubavi između momka i devojke koja ima samo glavu, ali ne i telo i,

7 Radio Novi Sad, 31. VIII 1991. 8 Drugi program Radio Beograda, 25. IX 1991.

140