RTV Teorija i praksa

televizijska publicistika uzdigne danas na određen nivo, kao i da privuče pažnju i zadrži interesovanje masovnog auditorija za dokumentarni program.” 1 U isto vreme, trenutak poverenja u gledaoca omogućio je i samom auditoriju da svestrano ispolji, tj. izrazi svoju političku aktivnost da otkrije i potpunije ostvari svoje težnje i zahteve u programu. - „Praksa televizije se sve više obogaćuje, kako naglašavaju istraživači, te postaje osmišljenija primenom svojih izvanrednih metoda telekomunikacije, koja pretpostavlja kvalitativno nov, viši, savršeniji nivo kontakata televizije sa gledaocima” (Isto). OPŠTI REZULTATI ANKETE - U poslednje tri godine naglo je povećan broj gledalaca koji kritički prihvata novinarska saopštenja. Tako 71 % ispitanika manje-više sumnja u ono o čemu se u emisijama govori. To su TV gledaoci pretežno uzrasta od 19 do 29 godina; - 47% ispitanika do 40 godina zainteresovano je za komentarisanu analitičnu informaciju, što znači da orijentacija auditorija nije jednostrana. Naime, 42 % smatra da im je sasvim dovoljna informacija i činjenice bez komentara, i tu grupu čine TV gledaoci do 39 godina; - Govoreći o operativnosti informativne službe Centralne televizije, a imajući u vidu dnevno informativno izdanje Vremja, većina ispitanika (64 %) smatra da emisija zadovoljava operativnošću prikaza događaja, dok 20% tvrdi da novinarima to ne polazi za rukom; - Samo 13 % ispitanika odgovorilo je da se sasvim temeljno prikazuju događaji iz zemlje i sveta, 68 % misli drugačije, a 19 % smatra da se taj posao ne obavlja profesionalno; - Auditorij ima mnogo pretenzija prema onim novinarima i komentatorima koji nisu još dovoljno

l „Аудиторил” (časopis Centra za ispitivanje javnog mnenja sektor socioložkih istraživanja, 1989).

95