RTV Teorija i praksa

događaja. Јег, dokumeni je sve što nas okružuje; dokument smo i mi sami u ogledalu života. Dokumenl je razboritost vremena, a mi svi glumci i marionete u veštoj režiji tog istog vremena. Stoga će, po mojim viđenjima, dokumentarni program, u skoroj budućnosti, potisnuti igrane strukture i potpuno zavladati televizijom. A u neka srećnija i mirnija vremena, oduzećc primat i informativnom TV programu, i na taj način postati baza svih programa televizije. Kuda ide naša televizija kao medij informacija, lailmre, obrazovanja i umetnosti? U kojim se svojim aspektima televizija ostvamje kao umetnička praksa? U pohodu na vreme televizijska tehnologija se, iz godine u godinu, sve više usavršava, a to znači i da se programski proširuje i umetnički razbuklava. Posmatrajući razvoj, televizije, u kojoj radim, vidljivo je da se ona veoma brzo programski toliko razmahala da je postala svojevrsna tvornica informativnog i umetničkog, dokumentarnog i naučnog sadržaja. Njeni proizvodi su toliko raznovrsni da je pojedine nove programe teško uvrstiti u stare estetsko-etičke okvire. Eklatantan primer je razvoj obrazovno-školskog programa koji, svojim raznoraznim sadržajno-vizuelnim pristupima u gradenju emisija i serija, istinito ugrožava primat informativnog i umetničkog TV kazivanja i visokim kvalitelom pleni ogromno televizijsko gledalište. Odmah za obrazovnom sugestijom je dokumentarni način prezentiranja, koji se godinama i decenijama održava kvalitetom u vrhovima televizijskog programa zahvaljujući solidnosti odabira tema emisija, aktuelnosli i pedantnom vizuelnom pristupu građenja TV serija koje se, u nizu godina, emituju pod istim naslovima, ali ne i u "elitno" vremc prikazivanja. Konačno, čitav igrani program je u stalnom, kvalitetnom prodoru, zahvaljujući desetini mladih, školovanih i talentovanih dramaturga i urednika koji, prateći savremene tokove svetske dramske literature (nauke, tehnike, filma, slikarstva i muzike), umeju da odaberu najbolje saradnike (pisce scenarija, teoretičare i interpretatore) i da komponuju dobar umetničko-igrani program. Ovakvom svekolikom programskom orijentacijom na kvalitet (i kvantitet) tako sazdana televizija počinje da izgrađuje sopstveni, autohtoni, izraz, koji će, veoma brzo, dostići radio-izraz, koji je odavno bio

162