Sion
511
33*
светитељски колутови, и све, као и на јужном дувару. стоји, али млого више нагрђеко и осакаћепо. Тако је на нрвом сведу, од запада истоку долама и чакшире од зелене, на другом од рујне, на трећем нлаве, а на четвртом од беле боје. Вапршњаци, или нанрегаче, појасеви п остале дре.је к украси, били су такође од свију тих боја народних. Последњи је п овде, од запада к истоку, као и на јужном дувару, имао доламу и чакшире беле са рујним чизмама, напрсњаком и напрегачом и плав огртач. Око ових светада, као и п око осталих, на овом и јужном дувару, такође је било надниса ; но ја престрављен гадним и огромннм свлацима змијурина, мртвих буљина и кобаца, које су ваљда ове ујеле н отровале, и пискањем и звиждањем са неба нод олтаром млогих змијурина које су одозго палацале, изгубим вољу да ове надписе препишем н да их сшшпм, Језа ме је све већма хватала, што са мном нико није био; јер она два момчета не смедоше, од змијурпна, нп да завире, а камо ли да уђу у ову светињу. Човек, којн нас је пратпо, пазио је да која не скочп одозго са олтарног неба и то чак са западних врата, а ја сам пун страха, ушао, гоњен радозналошћу, у сам олтар, у ком сам бпо безопаснији но у главној црквп. У овоме су опет сасвпм другчији свеци. Док се тамо они одликоваше својпм јуначким особеностима, ови се овде одлвковаху својим свештеничким. На сред неба олтарног познаје се доста добро, да је био живоппсан огроман Христос сиаситељ у престолу десном руком благосиљајућн, а у левој држећн земљу са крстом одозго. Око њега тисућама тисућа провправало је из бедичарасто плавкастог васдуха, анћелчића, аранђелчића, сераФимчића, херуфимчића, сила, господства власти и т. д. Сви су пмали жућкасто беличаста млога криоца, плаве разплетене косице и плаве очице, па неки још и на криоцима својнм. На свима дуваровима олтара свп су свецп живописани скоро самим српскнм бојама, и то све овако: који је имао стихар и петрахиљ бео, изшаране са плавим крстићима, тај је имао опет одежду рујну, са белим крстићима, или белу одежду са рујним крстићима. У свију у опште узима нах бела боја над крстићпма плавим н рујним, којн као украси, без сваких осталих шара, служе. Појасеви су обично у свију пли плавв, илп рујни са белим крстићпма. Шта више и саме круне, на светитељским главама, иаправљене су из тих боја. Тако да неби све наводио, ево ћу само једног овде представити, који може служити као знак са ког можемо узети снимак ради умне представе осталпх; па и сам је спаситељ у белој одећи опасан рујним појасом и у плавом небесномпрестолу. Овај светац има стнхар и петрахиљ