Školski list

12*

1*9

Учутељ вала колкогодђ е можно и изванг школе да Децу одг они места, кудт. лгоди само телеснимг страстма и похотама обузети нгме, чува и одвраћа; ерЂ ту све оно добро семе иропадне, што га у срце деци усађуе, а вата се семе отрова, кое тело и душу унроиашћава. Учитељ валн и да светуе и да доводи децу на нвно БогоелуженЂ, и да их?> брижљиво спрема за срадачно саучешће; а то бива: побуђукћи ихт., да омиле црковно поннФ и да ее радум њимт., и учећи ихт. томе; тумачећи имђ свето еванђелие, и сеђашћи ихђ на држанЂ четврте божае заповеди; а предходећи своимђ сопственимЂ примеромт. побожнога саучашћа на нвномт. Ботослуженм. Учител. валн не само да пази, да деца свое школске задаће и дужности точно извршувд, сећамћи ихг, да е то дужностг Богу самомт., него да и родителФ дечие испитуе, есулЂ и кодб куће послушна, ерг е и то дужностЂ Богу самоме. Учител. валн да ихт, подстиче и оживлава да се прилЂжно Богу моле, да тимђ ону обилну божим милостђ и снагу на све добро, а гнушанЂ на зло измоле; ако имђ добро иде, да везабораве Богу благодарити, а у злу и невољи, да молитвомђ у н-ћга прво помоћи потраже; шшђ да у своши молитви увекЂ и све оне сапомену, кое наиволим. Кои учитељ тако учини, наскоро ће доспети, да неће више деци тогђ напоминнна ни нуждно бити, сама ће се у то уживити, и текЂ онда е прави благосло†на њи изливенЂ, ДухЂ свеги самЂ непосредно и наисилнии.

О учешо на паметЋ. Она умна снага, ко 1 омђ на паметЂ што научити можемо, зове се памтен-]}. Памтенгћ еие у све деце еднако енажно. Нека деца за чудо брзо упамте све што годђ чум, а друга врло споро и тешко, и опетЂ нису ни она, гато брзо унамте увекЂ наиболЂ, ни ова што теже увекЂ наилошин. Мирнин и ћутЛ.ИВИН деца упамте обично пре негЂ несташниа и брблнавин. Овои утрчавам при напаметт, ученм сваки часЂ коекакве друге иисли наумЂ, пакЂ ихђ сметам, сбунмм; а кодђ тише, мирние деце тогђ нема, пакт. лакше упамте. Али се и то зна, да оно, што се часомЂ научи часом и заборави, а што се теже учи дуже одржи; спорие е памтенб постанние, а итление е и ветернлстие .