Školski list

— 281 —

је са поделом речч на слогове и тако редом постуиа пачином аналитично синтетичним да је научио своје ученике да нишу и читају руконисно и штампано слово „р." И ово је предавање нашло одобрења у скупштини, а тим је завршена трећа седница. Четврта седница беше дрнсана носле нодне 4. Августа. У овој су нрочитани записпици прошлих седница, те су једногласно оверовљени. После овога држао је учитељ г. Муха са својим ученицима гимнастичне вежбе, које више од једног сата трајаху. Ове су биле од велике важности но онај део учитељства, који не имађаше прилике, да се у овом извежба. У јутру 5. Августа беше нета седница. Као први предмет беше на дневном реду делеље дееетични разломака. Иредавач И. Радивојевић у најопштијим нотезима изнео је иоступак, којег се ваља држати при овом послу, које скупштина узме иа знаље. Пошто тим бепге изцрпљен дневни ред, тоје учитељска скунштина па нредлог једног св јг члана закључила да се умоли висока кр. зем. влада, да им се за појање у цркви односно оргуљање одреди извесна награда. Уједно је изабран одбор, који ће преставку саставити и подписати. Гига Војновић — ван јавне седнице — положивши рачун о своме деловању као заступник учитељства у поджуи. школском одбору иредла. гаше, да се нриступи избору нов <х заступника. Пошто је Војновић са својим другом Месићем оправдао новерење скупштине, то буду поново обојица једногласно изабрани. На заврпгетку је изабран одбор десеторице, који ће спремити нредмете за догодишњу скупштину. Председник у неколико тонлих речи захвали учитељству на марљивости и издржљивости те мм зажели сретан растанак. Учитељство одпоздравивши свога председника са „живео !" разиђе се са уверењем : да оваки,м сложпим радом подиже бољу будућност учитељства и школе ! Прибележио : И. РАД. равн. учитељ.

КАКО ШОЖЕ УЧИТЕЉСТВО ДА СТЕЧЕ ВОЉЕ ШНЕЊЕ У НАРОДУ ? (За награду ) Учитељство је велики-оргап, који има највећу и пајсветију дужност да врши. Али се ј>,ного :;ла у наш народ увукло, нгго учитељство држи иа најнижем стенену и сматра учитеља као иајнижег чиновиика. Зашто? Овде имам врло велики одговор кога нисам у стању свега нацртати али ћу ипак да нешто одговлрим. Прво, од свију чиновника учитељска је плата најмања. Наш прости парод не зна да оцјсни учитељску дужност па да ирема томе онјсни, на коме степену учитељство треба да стоји, него га сматра најнижим. А да му кажем да учитељство заузима први степен, он би се чудио и казао би: Па на коме је степену онда судац, који има 1000—1500 ®ор. годншње.