Školski list

— 67 -

иидаје се свједочба, којом се нроглашују снособними за учител,ску службу у обћих пучких школах. §. 84. Кандидатом, који на испиту незадовоље пропиеаним захтјевом, само јеједан пут просто иснит опетовати. По други пут онетовање испита може дозволити само земаљска влада. §. 85. Тко је начином у §. 82. назначеним осиособљен за учитељску службу у обћих пучких школах, може се после подврћи учитељскому испиту за више пучке школе пред постављеним за то исиитним повјеренством. §. 86. Младићи, који су с добрим успјехом свршили велику гимназију или велику реалку, могу, како су барем годину дана на учитељској школи из предмета, који им се одреде, теоретичка предавања слушали и практички се азвјежбали, непосредно бити ирипуштеии к учитељскому исииту за више пучке школе. §. 87. Кандидати, који се по довршеном учитељском испиту нису за време од три године бавили учитељском струком, морају, да узмогну бити деФинитивно намјештени у учитељској служби, ноновити учитељски испит. §. 88. Учитељско особље учитељских школа састоји се од равнатеља, учитеља вјере, потребнога броја главних и номоћних учитеља (учитељица). Главне учитеље иде наслов „проФесора." §. 89, Равнатеље и учитеље на учитељских школах именује земаљска влада. (Наставиће се.)

ШТАВНИ ПЛАН ЗА УЧЕ&Е МШРСКОГ ЈШКА у србским нар. вероисиоведним школама у краљевини Угарској. (Као допуна наставног плана изданог од народног цркв. школског Савета 6. (18) Јулија 1378. број 31.). II. Писање, читање и разумевање. Пошто се мађарска нисмена сасвим разликују од србских, то се има нисање и читање мађарско у другоме разреду србско-народних школа заночети, кад већ деца србски науче добро нисати и читати и има се ово самостално учити и то у друхом разреду у три пут преко седмице сваки пут уиотребљавајући по 3 / 4 час а, дакле сваке седмице 2У 4 часа, а у трећем разреду четири пута преко седмице, сваки пут узимајући по 3 / 4 часа, дакле за три нуна наставна часа. У другом разреду имају се свршити сва мала рукописна и штампана писмена као и иисање речи и реченица са малим рукописним и читање с малим штампаним писменима и разумевање ирочитанога. Све нрочитане речи и најнотребније реченице мађарске на памет се имају научити. У трећем разреду имају се потпуно добро научити нисати велика руконисна писмена, а познавати велика штампана писмена и имају се ученици добро извежбати у писању мађарских речи и реченица по иренисивању, и у читању реченица и предмета за читање као и у разуме-