Školski list
На Горњикпрловачкој учитељској школи раздато је 12 унражњеипх стипендија. 3;> стннендију Риљину у србској учитељској школи Сомборској једини нроситељ Јовреи Милошевнћ нриправник III рлзрединреворучен је у смислу ззвсштлња високом кр. угарском Министарству за богочаст и јавиу наставу. Усљед иоднесака Е. Ш. Одбора Темишварског о изборима учитеља наређено је, да се нздаду декретн следећима : Анастасији Антонијевићепој за учитељиду у Ђали; Васи Замуривићу за учитеља у Т. Хеђешу ; Павлу Борјановићу за учител.а у Тиса Сепг Миклошу. Умпровлење Андријк Мирковића учитеља Карловачког с мировином од 400 ФРр. по извештају Арх. Школ. Одбора узето је на зиање. Усљед нријаве пречастне Енархијске Управе у Пакрацу, да је г. Валић државни школ. надзорник у Беловару забранио у србској вероисноведној школи Беловарској србски буквар и читанке (издање Новосадско), иоднешен;! је иредставка впс. кр. хрв. слав. земаљској Влади у Загребу, да се књиге буквар и читанке, што се у срб. вероисповедним школама но одобрењу овог Савета унотребљу ју, као и све остале србске од Школског Савета до сада одобрене школске књиге — и од стране иоменуте високе Владе за школске књиге у вероисповеднпм школама у Троједној краљевинн дозволе — и тога ради иоднетп се нмају реченој високој земаљској власти све до сада одобрене србске књиге, што се у иределу Хрватеке и Славоније у вероисноведним србскпм школама унотребљују. Осим ових претресапп су н решени у овој седници још многи други предмети од мање впжиости. В.
0 ПРССТИЈЕМ ОСТБАРЕЊУ ПЕДАГОШЕЕ ИДЕЈЕ(Свртетак.'"') Утицај школе на правац и образовање времена није тако иепосредан н безуслован, као што га редовно узимају у изван педагошким круговима. Она има до душе најчистије памере н труди се без нрестанка, да пронађе најбоља средства за нодигнуће само можда могућих цељн ; али оиа има само са недораслима носла, њени пло дови сазревају тек у будућности. За садпшњост има она само ограиичену моћ ; њен задатак је да чува, да кућа и живот не угуше \г збришу оно, што је она постигла. Помаже ли њој зар, што васнитава к истини, кад н у различитим одношајима жив01а изгледа, као да су лаж и превара санкцијонисани ? — Ако се васпитање јавног и породччног живота не придружи органички васпитању школе, то се ученици врло брзо пј ивикну мнслима, да су у другим одношајима и друга начела меродавна, њино поиашање изван школе биће другчије г него у њ о); шкодско васпитање не ће дотицг.ти школску годинуз *) Види „Шкод. Лист" од 1889.