Školski list

Дома%е животиње-. именовање и упознавање, сличноет и разлика, храна, корист. БожиИ: зима, бадње вече, вертеп, (јелка), игре у зиму. ПролеАе: ирво цвеће, прве тице, пролетњи радови, алати за те радове. Врбица: љубав родитеља према деци, слушај старије; дечје радости, врбица. Дечје игре. Добре игре, штетне игре. Клони се рђава друштва. Како се праве некоје играчке (змај, жврк, лонта и т. д.). II. Равред. (Веџбање у мпшљењу п говору посматрањем). Човек и породица (дисање, храна. нега тела; родитељи и деца). Школа и црква (шта се учи у школи, корист од школе; о Богу и пркви). Кућа, људи и људске радње (градња куће и материјал, разнп занатп и његови главнији алати). Животпње п биље (домаће, шувске жпвотиње; главније културне бпљке у пољу н врту; коров; сунце; киша). Четири годишња доба (разлика у температури, оделу; пећ и ватра; радње према добу; плодови у поједино доба; радост — жетва, берба, свечари, клање свиња и т. д.). Врт, село (варош). Тице певачице. Стране света. Радње у врту (сађење, каламљење). Улице, подела села. Корист од тица и чување гнезда. Сунчев излазак и залазак. Сунце, месец, звезде; дан и ноћ (сунце извор животу, 12 месеци, недеље; подела дана и ноћи). Понављање свега п евентуална допуна у градиву, ако је учитељ гдемало брже прешао или ако опази да за онај мах није деци било довољно јасно. VI. Певање. Циљ: Развијање слуха п утецање на расположење дечпје. У сваком разреду најмање по четири нове песме, поступно изведене. — У неподељеним школама укупно по четири нове песме. VIII. Краенопие и цртање. а.) Красноиис. Циљ: Лепо п чптко ппсање словима таква облика, каквога су у српском буквару. Краснопис почиње у првом разреду почетком другога течаја када деца почињу мастплом писати. Уз писмене саставе пази се и на чисто и уредно писање. — 39 —