Školski list

— 61 —

знали какав треба да је Школски лист! И специјализирани програм, која је у 24. броју од 10. јуна 1859. године цубликован, такав је да му ми слабо што имамо додати.* Него друго је ту по среди ! Програм не чини лист добрим, нити му може егзистендију осигурати — људи су ту потребни, људи сачињавају програм, људи могу и материјалнЈ да обезбеде јецан дист. На то је игпла наша борба — да нови људи узму у руке ствар Школског листа. Осећали смо неко незздовољство, тражили смо му лека,

А. Воспитан , б: а) тђлесно: критике рђави обичал у овомђ иогдеду и предлози ча поправку; диететика, гимваетика и игре дечиа ; б) душевно: критике рђави обичал у овом иогдеду и предлози за поправку, освоваии на мн4н1к) наиболви педагога; чланди о восиитанк) религиозномЂ, моралномЂ, христоитичкомљ; одабране библиске и друге религиозне и моралне приповедчиде, приче, басне, изборЂ изреченл из 1> св. еванђел1л, апостола ; изборЂ псалма и осталога изђ библие, црквени и грађански кнвига и списателн, удешено за школску децу: изборЂ народни пословица, песмица и мелодил: — в) умно: предмети из1> геогра®1е и исторје, наравне исторје и Физике, математике и геометрје, изђ граматике, иравописа и еинтаксе, — све што већма може бити, просто и нсно ; — г) дружевно: предмети изђ живота ч>амилилрногЂ, грађанскогЋ, поданичкогЂ, и све што може пробудити лгобовв и пожртвован^ за обште благо, израђено за децу. Б. Школа: унутрашнл и споллшнл: критике и предлози о дисциплини, о методи гшсанл, читанл, рачунанл, полнн и науке в^ре; иоступан^ са припов-ћдкама и причама, сђ изреченвма и поеловицама, сб псалмима и молитвама, сб п^ћсмама и мелодиама; поступан^ сђ поединим% комађемЂ изћ читанки црквени и грађански; задатци за диктандо писан^ и за саставке д^чие; задатци за рачунан^, — све сљ обзиром на цћл народне школе. За тим чланци о поболвшанн) снолашнЗш (материллном и моралном) наши школа уобште, а посебице сеоски, варошки, елементарни и нормални, деволчки и нед&лвни. У оваи ред иде и укор по гдекоег невалллог обичал школског илђ домаћег, кои школи шкоди; тако иото и критике кнвига школски и остали, кое би са школомђ и н&ном ц ^ли могле доћи ма укого колигиго; посл^ иду и4сме, загонетке, а®оризме, смесице, а наипосле сви школски налози, наредбе, известил, стецишта, постановл^нл, жел^ћ поедини обштина и други огласи.