Srpska izvozna trgovina i Austro-ugarska monarhija
– а
__Ова карта преставља. средњу Европу, у којој ве "шљива _ понајвише троши. Црта АБ је идеална и раздељује средњу
Европу на северну п јужну половину. |
По моме предлогу шљива српска, која се извози преко Солуна, мора. се истоваривати у два пристаништа. И то, једно мора бити у Оредовемноме мору, из којега ће се. после шљива разновити у она места, која су испод т5 идеалне црте, тј. у јужној половини; —— а друго пристаниште мора бити на северу, у Северноме мору, одакле ће се опет шљива разашиљати у места, која су над том идеал-
ном цртом, тј. у северној половини. —
За јужну половину узео сам пристаниште Ђенову (Степџа), а за северну половину може бити и Антверпен Амстердам и Хамбург, а ва источне немачке крајеве п
"северну Русију узео сам Кенигсберг.
– Е Јужна половине
____ Базел (Вазе!) је најсевернија тачка Швајцарске, на граници Елсаса и Баденске. Данашњи путни подвоз кроз А.- Угарску, од Београда до Базела износи 686 фран. од
__вагона. Преко Солуна коштао би: ___ Београд— “Ђенова 2.56 фран. (рачунам као и до Хамбурга) Ђенова — Базел (ула СОћјазво) кошта 258.20 фра-
нака; укупно Београд — Базел 508.20 франака. Дакле,
јефтиније за 118 фр. од вагона. Ади Бавел је од Ђенове најудаљенија тачка и уједно најсевернија од Швајцарске, а
Швајцарска је јак потрошач шљива,
Осим тога, све остале велике Швајцарске вароши сеже на овој прузи идући Ђенови; дакле подвоз ће њи-
хов јефтинији опти од енове, него зи онај за Базел.
На против садањи подвоз до тих места, је несразмерно
већи. Тако;
Од Београда до Аатал фр. 108 > > „ Вегпа НА 300) за „ Сћацх де опада ,„ — 888 5 - „ Еттропто --- 350 » " „ Сеп (Јосо) 950 - = „ Гадетћ : 29 о п „ Абеп 126
Преко Солуна би подвоз за сваку ову варош износио
испод 200- фр. од вагона. Једине ву неколике вароши
у
фу <=