Srpski književni glasnik
САОБРАЋАЈНИ ПРЕГЛЕД.
НАШИ ВОДЕНИ ПУТЕВИ.
Међу саобраћајним путевима у нашој земљи водени путеви заузимају по својој важности једно од првих места: њихова укупна дужина износи око 2000 километара. Од тога, 590 километара долази на Дунав; Сава је данас пловна на дужини од 604 километра; Драва ка дужини од 230; од плове Тисе ми држимо 160 километара; дужина бачких канала Краља Петра и Престолонаследника Александра износи 23 километара ; Бегејски канал у Банату на нашој територији. дуг је око 90 километара. Осим тога имамо још извесни краћих пловних путева, као што су Тамиш, Босут, Уна, други. Велика Морава, којом се данас не плови, могла нам повећати мрежу водених путева за више од 200 киЈ метара. На тој нашој великој мрежи саобраћају данас пре осамдесет путничких бродова и реморкера, са укупном јачин машина · од 67.000 коњских снага, и око 750 шлепова“ 500.000 тона товарне запремине.
По Уговорима о Миру, Дунав, Тиса и Драва увршће су у међународне реке; остале наше пловне реке за сада сматрају као наше унутрашње реке. Према томе, скоро чита једна половина наше мреже водених путева подлеже ме народној контроли.
O свих држава чији се пловни путеви налазе Дунавском сливу, ми заузимамо прво место у погледу дужи! и развијености тих путева. Највеће пловне притоке Дунав уливају се на нашој територији, У погледу водених пут Београд је у Дунавском сливу најважнији природни цен у који конвергирају све те велике притоке и сви канали“ су до сада код нас израђени.
Већина наших великих река (Дунав, Сава, Тиса, Др Морава, Бегеј, Купа) по својој природној формацији Згод су да буду добри водени путеви, пошто теку довољно у! ченим коритима, немају дбдвећ велику брзину, а лети П малим водостањима имају довољно воде да се њима MO: пловити и са највећим бродовима. Ипак, наше бродарст не може се ни у приближно пуној мери тим путевима к стити, јер се веома мало или готово нимало није предузих