Srpski književni glasnik
Весталка. 329
— Ко би мислио кад га види, — шапће Дара и гледа у зид, — да је тако компликован и толико јак! И детињаст је, и озбиљан, и свиреп је, и мек! Као римски патриције. Као папа из Ренесанса. Као кнез.
— Даћу ја теби и папу и кнеза, ако не заћутиш! устреми се на њу мати. — Одлази, па свирај!
Дара је гледа зачуђено. Одлази.
Одлази у салон, отвара клавир, узима са стола ноте.
Затвара прозор. Свеће пали.
Сузе јој капљу.
Ево опет недеље, само сад пре подне, пред Саборном Црквом, са светом на плочнику, у огњеном слављу весељака сунца. Ту је и Дара с матером, припијена, мирна, као и увек у то време и у таки дан: никад она не пропушта ни службу ни вечерње. Ту је и Топалов: на пиво иде, па застао, да мало гледа народ.
Осмехне се, скине им шешир, приђе.
— Ви сте увек у цркви, каже. Како вам не досади! Или сте збиља баш побожни 7
— Ох, молим вас! ускликне Дара, подигнув очи. Најбоље дело Бетовеново је A/Missa Solemnis. Баха треба слушати само у катедрали. Сав Моцарт је у Реквијему. Берлиоз је најдивнији у ЛПоследњем Суду.
— То није наше, Госпођице, — смешка се Топалов. Питање стана и скупоће...
— Ви само о политици!
— Па добро, нећу. Ево вам друкче. Знате ли ви шта стоји за Саборном Црквом 7
— Штаг
— Смрдљиви Рибљи Трг.
— Ју! побледи Дара. — Немојте тако говорити! Немојте, молим вас! Знам ја да је живот гадан. Знам ја да је свет вулгаран. То зна свака фина душа. Но зато човек баш и бежи у свој сан!
— А он је у црквиг
— И у њој.
— Па шта ви тамо налазите7
— Ох, Господине! Како су деца шармантна у белом стихару!
— Баш озбиљног