Srpski sion

ВР. 15.

„СРПСКИ СИОН."

С ТР . 245.

неких осам одељака и Један додатак, коЈе Је овако распоредио: А. Општа правила васкрсног, седмичног и празничног богослужења (I. васкрсно и недељно богослужење. II. Седмично богослужење. III. Празнично богослужење). Б. Правпла за непокретне празнике христове, богородичне и светитељске, па под исто слово ставља: IV. Богослужење у четрде-

сетницу. У. Богослужење у педесетницу. VI. 0 катавасијама и богородичној пјесми. VII. Какво се кад вхбдноје ноји. VIII. Правила св. отаца. Дакле: подељена ј 'е књига Фактички на дв а дела, од којих први има три а други пет одељака, од којих последњих пет никако под слово Б. иишчеве књиге не потиадају. (Свршиће се.)

— (Ускрс у Новом Саду.) Овогодшпњи светли ускршњи празник прослављен је у Новоме Саду тако светло и торжанствено — како то до сада ваљда још нпкада било није. По што је новосадска цркв. општина у напред нарочитом депутацијом умолила Његову Светост г. Патријарха Георгија, да свој'пм служењем увелича прославу ускршњега празника у Новоме Саду, и када је Његова Светост поуздано обећала, да ће ускршње празнике у Новом Саду провести, новосадска цркв. општпна учинила је све могуће припреме ; да се ускршњи празник у Новом Саду са што већом помпом, блеском и достоЈ'анством проведе — како то и приличи ирисуству српскога Патријарха, који долази да личним својим учешћем увелпча славу највећега празника. Већ при доласку Његове Светости у Нови Сад ; на дан велике суботе по подне, поздрављен је св. Патрпјарх српски Георгије — брујањем звона са свих кула новосадских срп. прав. храмова и нарочитим поздравом од стране представништва срп. прав. цркв. општине новосадске. Св. Патријарх дошао је у Нови Сад допраћен пуним бројем свога дворскога свештенства из Карловаца. На освитку светлога празника „Васкресења Христова" одржан је уз богослужење Његове Светости величанствен обред „ваекресенија" са помнезним, величансственим и светлим оиходом кроз најлепше улице новосадске ; осветљене, и обаејане блескавим ватрометима ; уз свечани поход и нратњу читаве сатније војништва и уз присуство најмање 4—5000 побожних душа ; који су у велнчанственом обреду п свечаиом« походу учествовали и иобожном чувству чисто раста-

нали. Светла ; блескава и величанствена појава тога свечанога обреда ; који душу у основи потреса — остаће дуго и дуго у најлеишој успомени код свих Повосађана ; којп давно нису имали прилике да виде тако свечан и величанствен обред васкрса Христовог. Први дан Ускрса одслужно је св. Иатрнјарх свету и божанствену литургију у саборној св. ђУРђевској цркви новосадској уз асистенцију многобројног свештенства. На св. литургији изговорила је Његова Светост кратку али врло лепу и допадљиву беседу, у којој је живим и правим архипастирским речима протумачио ускршњу стихиру: „КоскрЕсенЈА Л 6 '" 1 и "Роси'кТН<ИСА Т0рЖЕСТЕ0Л\Х И др ^ГХ д ()ВГс\ Ц)ВИЛ1еЛ»Х, рцсл\х кратЈе н ненакидАфил\х насх, П(\остил\'А кса коскресбн'1сл1х". Бсседа та изговорена устима прве наше црквене поглавице, изговорена нежним, лепим и допадљнвим речима, изговорена у данашњем времену п баш у Новоме Саду, устројена и нрожмана најузвишенијом хришћанском љубављу, која на ускршњи празник свакога грли и назива браћом и оне, који нас „ненавиде", опадају и неразложно мрзе — учинила је дубок, снажан и неизгладпв утисак на све верне, који су у св. храму том приликом приеуствовали. Беседа та св. Патријарха, изговорена у саборној — дупком пуној — цркви у Новоме Саду, без сумње је најважнији и најзначајнијп моменат у целој прослави и светковању овогодишњег Ускрса у Новоме Саду. Други дан Ускрса одслужио је св. Патријарх исто тако као и први дан свечану и величанствену литургију у т. зв. „аљмашкој" цркви у Новоме Саду. Његова Светост рукоположила је на архије-