Srpski sion
Б р . 29.
„СРПСКИ СИОН."
С тр . 499.
кона н иарастоса но 1 ФОр. а од венчаниде и малог укона но 50 кр. Дужност је учптеља осим нредавања школ1 'ком уредбом прописаних нредмета у свакидањој п новторној шко.ги, још и појање у цркви и ван цркве, обучавање деце у црквеном појању ; и вођење пера у општинским седницама. Комнетовати могу само оспособљени учитељи и учитељски кандидатн, који су испит из мађарског језика положили. Рок стечају је 6. август 1892 год. по стар. календару. Молбенице са сведочбама нека се пошљу на потиисаног председника. Из седнице школског одбора, држане у Шиклошу 4. (16.) јулија 1892. Стеван Гојковић, парох и председник.
СТЕЧАЈ. 95 2 3 На упразњено место женске школе у Срн. €т. Мартону отвара се стечај. Годишња је плата 300 ф . а. г,. у новцу, два Фата дрва и сламе за •огрев ио потребн, 5 ф . наушала, елободан стан од .једне собе и кујне. Изабрана учитељица дужнаје све на основу школског наставног илана одређене предмете деци предавати и приљежно с децом св. богослужења нохађати. Оспособљене учитељице, које желе ово место нолучити, дужне су поред молбенице поднети сведочанство о учитељичкој способности као и •о способности нредавања на мађарском језику потребних предмета до 15 августа о. год. овомесном иткол. одбору. Из седнице цркв. школ. одбора у Срп. Ст. Мартону држане 24. јун-а 1892. Филип Милутиновић, Иса Кнежевић, перовођа. подпредседник.
С Т Е Ч А Ј. 8б Смрћу многогодишњег и заслужног учитеља овдашњег Станимира Николића, упразњено је учитељско место I. и 1Ј. разр. мушке средишње школе, на које се овпм стечај отвара. Годишња платаје:600 ®ор. у готовом новцу; 25 Фор. у име школске послуге': 12 Фор. 50 новч. у име писаћих ирибора; слободан стан; 4 хвата сламе за огрев школе и учитеља, или 40 Фор. за то; а према околностима и једну из ■500Ц хвати састојећу се башту изван места. Учитељу спада у дужност све уредбом и наредбама школским прописане предмете предавати н у цркви појати. Рок стечају истиче 2. (14.) августа 1892 год. Из седнице м. шк. одбора, држане у Арач-Врањеву 21. јуна 1892 год. Душан Петровић Рада Главашки перовођа. председник.
СТЕЧАЈ. 90 2 - 3 Ради иопуњења упражњеног учитељског места на овдашњој срп. нравосл. вероиси. осн. школи, отвара се овим стечај. Годпшња је плата учитељу: 340 ф . у гото- вом новцу, 4 ланца ораће земље на једном месту; осим тога слободан стан од 2 собе, кухиње, коморе за смок, подрума, шупе, штале и баште у школ. здању од готово Ј / 2 ланца за поврће. У име награде за повторну школу 40 ф . а у име перовођства 20 ф . годишње; — за погреб где позван буде 50 н. На ово место учитељско могу компетовати само они, који су учитељску школу у Сомбору свршили и исиит из мађарског језика положили. Изабрани учитељ биће држан све школском уредбом нронисане дужности вршити, у цркви певнипу држати и децу у цркв. пјенију обучавати. Рокстечају траје до Преображенија о. г., када ће се и избор обавити; а првенство имају они, који ће се општини лично нријавити. Молбенице пмају дотични компетенти м. шк. одбору до горњег рока поднети. Последња иошта: НопаЈ-Свепе. У Срп. Ченеју, 29. јуна 1892. Месни школ. одбор.
СТЕЧАЈ. 94 > 2 -з Овим се расписује стечај на упражњено односно новоустановљено место у ч и т е љ а на сриској четвороразредној, мешовитој вероисповедној салашкој школи у Сенти, која се издржава из „закладе блажене успомене Ђене Б рановачког и су и р у г е му И д е р ођене Вујпк" Ово место салашког учитеља сенћанског, скопчано је у смислу оиоруке и основног писма са годишњом платом од 500 Фор. а. вр. и у новозиданим зградама, са слободним, из две собе, кујне, кЈ'ћерка (шнајса), подрума и тавана састојећим се станом, са шталом и шупом. Ове зграде налазе се на земљишту од два Дистриктска ланца земље, од којих један део сачињава авлију, а од другог дела дужан је учитељ четврт ланца земље, у смислу основног писма, на воћарску и повртарску башту за обучавање школске деце уиотребити. Избрани учитељ биће дужан у смислу постојећих народно-автономних уредаба, и законских опредељења, звање евоје одправљати, осим тога школску децу у веронауци и црквеном појању о.бучавати, даље колико му према удаљеноети те школе, околности допуштале буду, особито у пролеће п у јесен, са својом школском децом, кадикад свецем и недељом цркву посећивати, тамо као н остали учитељи појати, односно појање потпомагати и иепомагати. —