Srpski sion

Стр. 502.

СРПСКИ СИОН

Б р . 17.

ексцеленциа г. генерал граф от Хамилтон то во цесарскому конференционалному совјету по јего последному отпушченому писанију скоро предложити и сверх последњега опредјелениа совјетовати мислит, между тјем намјерение имјеју ради других високо цесарских дјела в Темишвар поити, и от туда по времену мње приходешчу резолуцију, за далшее обдержание и твердо послушание комуницирати хошчу, того ради за уклонение прочих прекословиах, а наипаче за свершено поставление и погверждение клеру и народу толико цјенаемаго обшчаго мира (без коего обшче благополучие постојати неможет) вам обоим за поучение и ваведение целого согласиа, моју интенцију оставити хошчу. И сие: Перзо: Ваше Архиепископско Преосвјашченство всегдар воспоминати се будете, ради коих узроков оне прибившее неслоге са господам Епископам от поменуте њихове Ексцеленцие г генерала графа от Хамилтон чрез пријатно прими« рение за уклонение сумнителнаго изхода, и тако наипаче за вашу благост чрез соединение в сих мислениа, оправлене бише, и вам на исто ваше прошение в промотренију ваше тјелесне болести, г. епископ темишварски коадјутором за облагшание бремена придружен бист, того ради от благодарственаго спознаниа настојати будете с поменутим г. сопомошчником в таковому јединомисленију живовати, да чрез то клер и народ плодове от поновленаго мира уживовати може, пачеже ваше обшче намјерение сице управите, да наипаче 1) клер на чиновну службу божију, твердое обдержание публициратога свитка, и на побожно научение отроков младих убјеждаетсе, 2) потребовати буде, за умирение между клером оскорблених душах, таксу за сингелие како је до сада узело се, до далшаго опредјеленна цесарскаго двора, ократити, сие бо отимание ону в обоих правицах забрањену симонију одержает, и се њекоим пооредством полакшати се може, да не би се видило аки духовне чести продају се, такожде да клер в иикаковому рабољепству (понеже бо код простих љу-

дих презрјение узрокует) от работних службах с батинами и тамницами, пошчадитсе, чрез кое служба божиа в отправленију тајнов замедлисе, и школа удержаетсе, ашче ли 3) прилучитсе, да њекои свјашченик наказание заслужит, подобњејши и благостњејши начин измислити се може, нихове екецесе запокарати, да чрез необичне тамнице и батине нихово здравие не погубе, или с глобом нагледани буду, на кое, како и на сингелие пријатели или сродници нихови (кои цесарски подложници јесу) јакоже знатно јест, помошчествовати принуждени јесу, и сосим може оскорблени клер успокоити се. Притом ваше Архипастирско Преосвјашченство да разсмотрение имате, бачкаго и ваљевскаго г. епископа порадћ неправеднаго шполиа повреждене без најменшаго задержаниа намирити, коег« болшаго исполнениа ради и 5000 фор. за ваше потребито содержание изметнуло се, кое под тежким отговором никако с учинением нових долгов приступити будете, но само за вашу душу и тјело старати се, а в осталих духовних дјелах от господина коадјутора от ствари осуђене извјестие вам давати се буде, и тако уповаесе, да в. П. за сада за получение милости цесарскаго двора, ваше мисли тим начином променити хоћете, да благополучним и за ваше и обшче благополучие служешчим нареждением со уклонением свпх прекословиах послушни показати се будете, нначе на прво прилушчеесе противление после многаго угрожениа, заслу жено дјејство последовати може, јакоже именем високопоменуте њихове ексцеленцие посљедујушче речи здје приводимо: и не сумиишелное оставление јего досада неиристојних иоступаииах заирешчавамо, ашче ли ош того не отстуииш, јего иерсона многим и тежким досадом /сром возможности уклањаниа, в свое врјеме доиста иодлагати се буде. Вшорое: такожде њихово Преосвјашченство г. коадјутор в повладанију сее чести, г. Арх. и Митр., коему за облакшание бремена придружени јесте, со христианскс должном и по чину достојном љубовију наклоните се, и со оставлением