Srpski sion

Б р. И

СРПСКИ СИОН

С тр . 503.

свакаго пристрастиа (пинеже све прошастое и без того чрез приатно помирение наметнутим молчанием в вјечно заборавление поставити се има) тако в свих случајах согласним мислением дјелати. јакоже обшчи мир само чрез ваше добро согласие и чрез добри приклад обдержати се може, а чрез неугодное високим мјестам несогласие (кое непотребна жестокост и наганутие стараго непријателства узроковати може) на первашње нередности цовод дати буде. Того ради в. П. в духовних дјелах све разискателње испитати и потом по усмотрјенију окрестности г. Архиепископу за управление правде приказати се ко том зачувати будете, да чрев прошасте ствари нова завист не узбуни се, и в сему намјеренију такожде со истреблением досадашних горе приведених злих обичајах немирне мисли клера успокоити, по всјаки начин промотрита се има: а что надлежит болшее домостроителство, со урежденим и за обдержание уже комунициратим правилом повладати се, а наипаче настојати будете, да г. Архиепископу од потребнаго содержаниа и прекормлениа јего здравиа ничто не отбиесе. При томје уреждение от класификацие того ради сугубо придаетсе, за јеже једно народним куратором ради особити подвладајушчих узроков за нихово обшче знание содјелати се може, из коего јавње разсудити се има, от куда долгови по реду исплатити се, от должнлх новаца примити, и оно 2300 фор. от Аврама Јоановића најекорјејше узети се има, обаче от первих приходешчих будимских новацах отправление отпустителних слугах сотворити се, и с наплаћением осталих толико чекати се има, докле уреждена класификациа от високих мјеста апробирати се, и последование того из комесие објавити се буде, а между тјем можете долги собирати и купно с куратором до далшего расположениа в обшче охранение иримити брижати се, ашче ли в совокупленију долгов каково задержание и противство прилучи се, тогда к овој комесие прибежишче примити се може. Јешче же приметитп находимо, да в

Карловцу под Архиепископским печатом в павловичких буретах стојешче вино (от коих брат Аврам с неговими фалиганим претенциом отказаетсе) без замедлениа г. Епископу Павловићу от своего контигента подати се има. Конечно сва досада из комесие отпушчена нареждениа наипаче ради скорјејшаго исполнениа во вини шполиа учињенаго примирениа и изречениа, паки за твердо обдержание и вјерно извершивание, что је год преписато сотворити, и наипаче добро еогласие в клеру и народу со оставлением свих пристрастиах что болше можесе, припоручуемо, да чрез приступление от једне или друге стране в нови отговор непоставите се. С коим приноручују се и остају вашего Архиепископскаго и Епископскаго Преосвјашченства В Варадину 15. февр. 1737. Службенодолжни слуга Барон от Енгелхард обршчер и презес цееарске комисие. (Свршиће се.)

Протоколон Приоаштио Д. Р(Свршетак) 0 К Т 0 В р И ј. 25, В среду у два сата из Варадина шча®ету писахом их Ексцелендии, и јавихом за преставлење свјатоиочившаго епископа бачкаго Г. Висариона Павловића, сего дне ношчи по полуношчи у 2 часа преставилсја јест, и да Г. ексарха Арсенија за администратора во еиискоиии бачкој ио указу наредихом, а о ирочем грјадушчом почтом т, ј. у петак 27. јавити будем. 27. Вашего вскпр. и Екс. по должности нашеј за нреетавление Г. бачкаго 25. сего чрез шчаФету јавихом, такожде и ниње иокоршејше јављаем о всем, колико во днех сих случившихеја, а нервјеје 25. придох тамо во Нови Сад у 12 сати и потом собрахом всја дворјани, и воиросихом их о иреставлении и уреждении јего Преосвјашченства. Они сказали нам, како преставилсја, а за прочее отложиша на Г. Бирова и ироче Сенаторе (котори на вашару Футожком тогда