Srpski tehnički list

БРОЈ 6. и 7.

НИВЕЛМАН ГРАДОВА ХАНОВРА ИП ЛИНДЕНА

СТРАНА 109.

ђаше раздикује само у томе, што има ситније подесне дртице на међи црних и белих поља.

Даљина визпрања била је. највише 50 т а у дентру града у највише случајева само 40 т. Та је даљина одмерана корацима у натраг и у напред, увек подједнако и довољно тачно, да би се могао израчунати уплив очитаних одступања мехура.

У осталом је при мерењу рађено онако исто, као што је писац описао у часопису за премеравање (2евећу #иг Уегшевуипозуезеп) од године 1882. на странама 295.—298. 1886. па странама 517.—521. као и 1887. на странама 119.—121.

Нивелање у два противна правца,

Свака је дужина нивелана један пут у једном, па онда у противном правцу.

При знатнијем неслагању ниведано је и по трећи пут, а у највише случајева је четири пута нивелано, тако да је у таквим случајевима по два пут у једном и по два пут у другом правцу нивелано.

При државном премеру постоји за нивелман пр-

вота реда правило, да ако се при ниведању у оба правца,

на дужину од 2 Кш покаже разлика већа од 12 шт онда се оба нивелања 1. п 11. одбацују и замењују новим нивелманима ЈП, и ТУ. Џа ипак при државном премеру није било таквих случајева ни 19, У нас пак морало је ниведање чешће да се понавља, као што се види па ниже изложеног табеларног прегледа. У нас је до 109% одбачено, осим тога пак није се тако строго пазило ни на то, да се при већем неслагању два пута по нова пиведише. За што је овако рађено, види се из овога: кад

један посматрач (у овом случају сам Јордан) све сам |

мери, рачуна и изједначава, онда је он у стању да у појединим случајевима сам и одени шта је боље, н у којим се границама може да креће, а да не мора да се тако строго прдржава постављених правила; осим тога наилази човек при уличном саобраћају извеснога града на токве еметње, које ваља нарочито у обапр узети. Код наших понављања узета су у рачун и она, која су предузимана због везе на стране (железничке) висане.

По изложеном начелу, подела нашег нирсамана,

је ово: У ЈЕ 1 ТУ. нивелман линденски 22,4 Ки 21,8 Ка 2,2 Ки 0,4 Ккт ' У хановерски 41,2 „ 41, „ а „ ФА,

Свега 63,6 Кп 68,2 Ка 6,; кт 3,5 Ка

На нивелање је утрошено свега 28 дана, од којег је броја само две трећине (18 дана) потпуно утрошено, осталих 9 дана рађено је само до подне илп само после подне.

Да би поступак прегледније изложили и да би по, казали са коликом је тачношћу рачунато, износимо мало ниже у таблици двогуби ниведман главне хановерске улице, која је 1,8 Кш дугачка, а то је улица Ланге Лаубе п Георстрасе, почев од Кенигевортер-плаца до Егидијентор-плаца. Овде само да приметимо да знак Х значи декадну допуну, као што је то већ при државном премеру усвојено, н. пр.

Х 9,9095 == 9,9095 — 10==—0,0905.

Рачунање са декадним допунама врло је згодно при нивелању, јер није потребно имати две рубрике са

+ иса —.

Изједмачавање дужи ма прузи Гворг-страсе.

1. НИВЕЛАЊЕ П. НИВЕЛАЊЕ 4 а | а ро| 1ЊП је = 5 4 || а == | СИТНИ БАЦАТИ АНИ 5 рај а РАДЕ АЕ и 5 Маи АРЕНА АНЕ А ваше цени а у 5 Е : 2 5 5 Е Е о = 2 ша МИ а ш ш (2) 124. 225 | _ 0,458 141 259 0,418 + 1,0 0,20 2,9 4,8 0,418 (75) | се 4 е | | 124 258 | Озвљо | 141 | 268 | Озваз | — 0, | Оао | а | бог | Озава (76) 125 221 | х9,во16 | 140 285 | х9,воза — 1, 0,17 4, 19,36 | Ж9,вог5 (77) | | 125 220 0.2330 | 140 227 О, зљо | — о | Обл7 2, 5,76 0,2395 (78) | | 126 228 0,9 157 | 199 235 Ола | - 1,3 0,18 За 9,6 0,2 150 (79) | | 126 298 0,1940 | 199 309 0,199: | 0,6 | 0,23 5 1,44 | 0,1937 (80) | | 128 210 | ЖХ9,5в22 | 158 216 | х9,5во8 + 1,4 06 1 35 12,25 | Ж9,5815 (81) | | | 128 905 | 9,69, | 188 211 | ж9,аввв | 0,8 (флв | 2, 4,00 | Х9,л690 (82) - | | | | 129 288 | ж9,л.тв | 187 248 | ж9,л1во | - ђе | бло | За | Дала | Х9лато (88) | || | 129 188 _ 0а99о | 196 192 (ладва | + 0,6 0,15 1,6 2,56 0,,987 с) Пет и 2317 | ЖХ9,9095 | 2395 | ж9оовјј + 44 | 1,91 74,30 | ==0,0905 ===0,0 949 |