Srpski tehnički list
СТРАНА 8.
8. За неоптерећени мост рачунаће се први
носач по његовој стварној површини а други |
носач по површини,
која се има по следећој таблици редуковати.
РАЗМЕР ОТВОРЕНЕ ПОВРШИНЕ РАЗМЕР ЗА РАДУКОВАЊИ МАШИНА НА УКУПНОЈ ВЕТРУ ИЗЛОЖЕНЕ ПОВРШИНЕ ПОВРШИНИ НОСАЧА ДРУГОГ НОСАЧА
а
0,4 0,2 0,6 0,4 0,8 1,0
,
ђ) При оптерећеном мосту узеће се воз као #,50 та висок и 0,5 т над шинама, помичући се се правоугаоник.
Као површина нападу ветра изложена, узеће се површина воза и ван обима истога налазећи 00 делови првог носача, као и редукована. површина тих делова другог носача.
8. Непрезање. Дозвољено напрезање Е (Брапиле) за конструктивне делове од ковног гвожђа, је на 1 ст" кориснога пресека, (т, ј. по одбитку заковница) рачунаће со по овом обрасцу:
ке=тодј Два па Ке
тах
Свакојако пак не сме бити веће од 900 Ке на- 1 "ола“,
За рачунање заковница — нита — узеће се 560 Ке на 1 сто: а напрезања између нита, несме прећи од 1,100 Ке на ! ст: и има се рачунати по Формули:
Ј=2, Р! ако је њихова дужина према пресеку знатна, при чему је Ј моменат лењивовости пресека 1 ст; АР предпоставља притисак у тонама у правцу дужине; а | је слободна дужина, конструктивнога дела у метрима.
За конструктивне делове од дрвета напрезање не сме бити веће од 50 Ке на ! ст.
Димензије подложених плочица треба да су толике, да не буду са више од 95 Ке на 1 ст“ оптерећене.
Код свију конструктивних делова, који се на притисак напрежу, треба увети у обзир и отпор против превијања.
2. Конструкција стубова. Стубови средњи и обални овидаће се сијенитом из Доњег Милановца (на Дунаву) и то спољне површине са полутесаницима (Наскејзфет) а остали простор ломљеним каменом, а све у хидрауличном малтеру. Темељни зид до проширења, самога, основа — који мора бити !,50т испод најниже воде треба саградити са најбољим ломљеним каменом (евентуално оба обална, стуба са, бетоном).
КОНТРОЛНО ГРАФИЧКО РАЧУНАЊЕ НАПРЕЗАЊА
БРОЈ 1.
Над дном темеља долази слој квадера (апаЧет) од 0,50 ст: а над њим треба да дође за сваки 2—43 т висине по један везујући слој (ћеђасе) исте јачине.
Остали слојеви зида, што су међу и над тим поменутим слојевима имају се саградити ломљеним каменом, а оне поршине које се виде треба израдити са полу тесаним каменом, и то свуда од једнаке јачине слоја. Прочеље стубова, камење на ћошковима (код речних стубова) камене подлоге и плоче израдиће се од квадера.
Напрезање зида у појединим деловима стубова треба да износи: За камене подлоге испод гвоздених подложних плоча 15—16 Ке на 1! сга:. За зид испод камених подлога око подложних плоча 7,5 Ке на ! ст. За земљиште (дно темеља) до 4,00 Ке на | ст.
Особени прописи за поднашање пројекта (плана),
Сви подаци имају се поднети у два равна, примерка са припадајућим (мото) а ти подаци морају се састојати из следећег:
1. Сатуационе скице, у размери !:200.
%. Планова моста у размери 1:200 (прегледни план). Основом, изгледом са, уздужним и попречним пресеком.
3. Детаљних (појединих) планова и то из:
а) гвоздене конструкције у размери 1:20, са детаљом чворова, подлога, и т.д. у размери 1:10, са уписаним димензијама и означењем материјала ;
ђ) обалних и разних стубова, као и из специјалдног пневматичког Фундирања у размери 1:100 са детаљом (аефа е) у размери 1:10 и 1:20 са означењем материјала.
4. Шематичког погледа, отвора. моста. Са тематично уписаним уздужним и попречним пресеком димензија сваког појединог конструктивног дела у размери 1:200 поред означења саставака.
5. Шематичког погледа отвора моста. Са рачунсоким или графичким опредељењим напонима појединих конструктивних делова у размера 1:200.
6. Рачунски и графички опредељеним напонима сваког појединог дела конструкције.
1 Табеларног прегледа пронађених напона, попречних (нужних) пресека за конструкцију узетих и из њих резултујући правих напона.
8. Израчунања праве тежине гвожђа, као сопствена тежина моста.
9. Потпуног предрачуна моста са тачним описом свију врста радова.
10. Мотивисаног шсказа у коме се опредељује и разлаже време, које је нужно за грађење моста.
о нн»—р — фи