Srpski tehnički list

ОТРАНА 28 ШРА ВИЛА БРОЈ 2

ПЕВА ВИЛА

ГРАЂЕЊУ ГВОЗДЕНИХ МОСТОВА У ГРАДОВИМА И НА ПУТОВИМА у КРАЉЕВИНИ СРБИЈИ

од

ВОСТЕ Н. ФБИВКОВИЂА

ЕЦЖЕЊЕРА ДИРЕКЦИЈЕ

: Ма

Пројекат за подизање каквог новог гвозденог моста, који се пре почетка грађења поднови Министру грађевина на одобрење, мора садржати :

а) Котирани ситуациони план места где ће се мост подизати у размери 1: 500 ~ !: 1000, у коме ће бити уцртан и пројектовани мост.

6) Увдужни и попречне профиле реке, јаруге, и т. д. која се има премостити с уцртаним и описаним геолошким склопом земљишта и стањем највеће и најмање воде.

с) Оправдање о броју и величини отвора и положају доње ивице конструкције.

4) Прегледне нацрте стубова у размери 1:100 и детаљне цртеже у размере !:20 ~ 1:50.

е) Прегледни нацрт мреже главних носача, конструкције против ветра и попречног укрућења у размери !: 100.

ћ Детаљне цртеже гвоздене конструкције у размери !:!0 (ако нису потребни и цртежи у размери 1: 2 ~ 1: 5) где ће бити уписане све дименсије, меродавне за моћ ношења конструкције и њено извршење.

д) Према потреби прегледне детаљне планове гвоздене конструкције у размери 1: 20 ћ) Шематичку преставу распореда материјала. 1 Прорачун тежине гвоздене конструкције и целокупне сопствене тежине моста.

ћ) Теоријско прорачунавање и димензионисање гноздене конструкције, коме ће се приложити и шема прелазног оптерећења.

ђ За обичне гредне мостове распона већег од 20 м. (главни носачи на крајевима слободно подупрти) и за све мостове осталих, статпчки одређених и неодређених система приложиће се и прорачунавање (аналитичко или графиској о највећим, карактеристичним, еластичким променама облика (деформације — савијање, издизање, опружаљњеј,

0 пројекту.

ен

т) Извештај, у коме ће се поменути и објаснити сва важпа места у пројекту.

Чл. 2. Распоред у опште,

1. За конструкцију главних носача једног гвозденог моста извесног распона од великог су уплива распоред и дименсије попречних конструкција и мосног пода. На путовима где је саобраћај велики, и у градовима градиће се с обе стране коловоза и пешачке ставе издигнуте над коловозом за 0:2 м. За пешачке стазе на мостовима ван градова довољна је ширина, 0:9 м. до 1:82 м. У градовима управља се ова ширина по ширини тротоара. За ширину коловоза мостова ван градова меродавно је, да се на мосту могу мимоићи двоја широка теретна, кола. Пошто је за двојну коњску или воловску запрегу потребна ширина 2:0 м. а највећа дозвољена ширина товарења (товарна ширина) износи 2'5 м онда — у случају кад су пешачке стазе непосредно уз сами коловоз — ширина коловоза треба да износи #5 до #7 м.; на против, ако су пешачке стазе одвојене од коловоза самим главним носачима, који стрче над подом моста, или кад пешачких стаза и нема, онда потребна, чиста ширина коловоза у висини товарења (дакле 1:00 м. од мосног пода на више) износи 5'2 до 5'6 м. у коме. случају поставиће се одбијачи за точкове у остојању 0:5 м. од унутрашње ивице главног носача.

Ако је потребно главне носаче моста над коловозом међусобно спојити и укрутити, онда, чиста висина над највишом тачком коловоза не сме бита мања од 4:00 м.

У близини градова, где је саобраћај знатнији но на отвореном путу, прошириће се коловоз нарочито због веће брзине вожње за сваки низ кола по 03 м.

Величина саобраћаја меродавна је такође и за то, да ли се морају и пешачке стазе проширити и да ли треба коловоз за више од два, упоредна низа кола правити.

пора,

прађи -

5 : , 3 Е = Е су (У.

саме, пас извода ај за за

754